hamster graviditet. dværghamster

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
ida-maire dværghamster

hamster graviditet. dværghamster

Indlæg af ida-maire dværghamster » 18. feb 2011 15:41

hej. min vinterhvide dværghamster hun er igang med 12 dag i graviditeten, men da jeg ikke kan se nogen form for at hendes mave er blevet større. men hun bygger rede, spiser mere og er nervøs og nibber mig. som hun aldrig har gjort før. det er første gang jeg parre hende, og var da sammen med hannen hele natten og formiddagen. men når hun sidder er hendes mave ok stor. men når hun går rundt ser den lidt normal ud. er der nogen der kan hjælpe. tak :)

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 18. feb 2011 16:11

Forstår ikke helt hvad du vil have svar på  :?

men er hendes vægt steget, og har du observeret parringer ?, hamstere er jo ikke modtaglige for at blive drægtig hver dag, så det er en god ide med dværge at lade dem gå sammen noget tid for at være sikker på at hunnen er drægtig  :D

ida-maire dværghamster

Indlæg af ida-maire dværghamster » 18. feb 2011 16:14

hun ser ikke ud til at have taget på i vægt. og hun blev parret med hannen for 12 dage siden. jeg mener om det er normalt om det normalt at maven ikke er så stor endnu ved 12 dage tiden. og om det kan være hun er drægtigt fordi hun bygger rede, nervøs og nibber lidt :)

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 19. feb 2011 11:58

det kan være meget svært at se på maven på en dværg om den er drægtig. Efter din beskrivelse er det ikke lige til at vide om hun er det - du må bare vente og se tiden an. Held og lykke.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Frida

Vinterhvid han søges til parring af vores hun.

Indlæg af Frida » 21. feb 2011 14:53

Vi vil gerne låne en dværghamster han til parring af vores supersøde hun, Trille.  Er der mon nogen i nærheden, der kunne tænke sig at låne en han ud i en uges tid?

:?:  :)

Mange hilsner Alma og Frida

Lykke

Indlæg af Lykke » 21. feb 2011 20:49

Der findes mange slags dværghamstere, så før du tænker på at parre den, bør du finde ud af hvilken slags det er.

De dværghamstere der bliver solgt hos dyrehandlere er ofte det man kalder hybrider. Det betyder en blanding af to arter hamster, og svarer til at man parrer en tiger med løve eller en hund med en ulv.
Hos nogle typer dyr kan hybrider slet ikke overleve eller bliver født med defekter, fordi generne ikke passer sammen, men hos hamstere kan de tit godt overleve. Det er bare alligevel ikke særligt smart at parre dem, fordi de stadig ikke er beregnet til det.
Så hvis din hamster er fra en dyrehandel eller du ikke har en stamtavle på den fra hamsterforeningen og derfor ved med sikkerhed hvilken slags hamster det er, vil jeg faktisk anbefale dig ikke at parre din hamster.

Desuden kan du ikke vide, at hamsterne vil parre sig i løbet af en uge. Nogle gange parrer de sig på få dage - andre gange kan der gå måneder!
Og du kan heller ikke være sikker på at to dværghamstere overhovedet kan komme overens - måske vil de begynde at slås.
Hvor gammel er din hun?

Jeg siger ikke de her ting for at skræmme dig, men for at du ved, hvad du gør  :)

Låst