Hjælp til nybegynder :-)
Hjælp til nybegynder :-)
Hej.. Jeg har lige fået en guldhammi dame hjem idag og hun er kommet i et iMac fantasy bur. Hun har hjul, badesand, mad og -vandskål, kalksten, saltsten og et lille hus. Hun får dyrehandlerens gnaverblanding u. piller, og får dryppet et par dråber multivitamin på. Som strøelse bruger jeg carefresh og toiletpapir. Hvis i har nogen indvendinger, så bare kom med det. Jeg vil gerne ha' at hun har det så godt som muligt. Kom endelig med forslag og ændringer Hilsen Maria.
husk at hjulet skal være 20 cm fra midten og ud ellers er det for lille til hende når hun bliver større...
vitaminerne og saltstenen er faktisk spild af penge... vitamerne risikerer du at hun får alt for mange af nogen af dem... og saltstenen kan gøre hende overvægtig ligesom med os mennesker da salt binder væsken i kroppen...
kalkstenen har hun heller ikke behov for...
hvis hendes mad kun er i små stykker er det en god ide at give f.eks. hundekiks eller kattetørfoder som hun kan slibe sine tænder på og samtidig få sin animalske protein
vitaminerne og saltstenen er faktisk spild af penge... vitamerne risikerer du at hun får alt for mange af nogen af dem... og saltstenen kan gøre hende overvægtig ligesom med os mennesker da salt binder væsken i kroppen...
kalkstenen har hun heller ikke behov for...
hvis hendes mad kun er i små stykker er det en god ide at give f.eks. hundekiks eller kattetørfoder som hun kan slibe sine tænder på og samtidig få sin animalske protein
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
hehe smag er MEGET forskelligt fra hamster til hamster...
synes at generelt har man set at agurk er en genganger i favoritlisten men ellers er der stor forskel...
da jeg havde 5 hamstere var det 5 forskellige ting der var favorit og nogen havde de ikke ville røre ved det en af de andre elskede....
det bedste er at prøve sig lidt frem... lav en skål med lidt forskelligt grønt og frugt i som står et sted i buret de ikke kan dække til med bundstrøelsen og så kig en times tid efter.. det der overhovedet ikke er rørt er ikke for dem og husk dagen efter at tjekke at der ikke ligger rester i buret da det jo rådner...
vores har fået: appelsin, clementin, agurk, salat, rød peberfrugt, snackpeberfrugt, spinatblade, løg
self ikke altsammen på en gang og alting i meget små hamsterbidder...
HUSk: Alt med måde, overvej hvor stor hamsteren er og så tænk på hvor lille dens mave er og der skal også være plads i den lille mave til vand og alm foder...
uha det så sjovt ud med løget for hun syntes det var lidt stærkt men alligevel smagte det jo himmelsk, det var en meget lille bid hun fik og der var ingenting med maven eller andet bagefter...
synes at generelt har man set at agurk er en genganger i favoritlisten men ellers er der stor forskel...
da jeg havde 5 hamstere var det 5 forskellige ting der var favorit og nogen havde de ikke ville røre ved det en af de andre elskede....
det bedste er at prøve sig lidt frem... lav en skål med lidt forskelligt grønt og frugt i som står et sted i buret de ikke kan dække til med bundstrøelsen og så kig en times tid efter.. det der overhovedet ikke er rørt er ikke for dem og husk dagen efter at tjekke at der ikke ligger rester i buret da det jo rådner...
vores har fået: appelsin, clementin, agurk, salat, rød peberfrugt, snackpeberfrugt, spinatblade, løg
self ikke altsammen på en gang og alting i meget små hamsterbidder...
HUSk: Alt med måde, overvej hvor stor hamsteren er og så tænk på hvor lille dens mave er og der skal også være plads i den lille mave til vand og alm foder...
uha det så sjovt ud med løget for hun syntes det var lidt stærkt men alligevel smagte det jo himmelsk, det var en meget lille bid hun fik og der var ingenting med maven eller andet bagefter...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
-
-
-
[quote="Trunte"]Speed hamster:
Du må IKKE bruge hamstervat til din hamster, der er farligt for den.
Brug istedet toiletpapir som du rive i strimler, så skal du bare se,
hvordan den bygger rede.[/quote] men bare for at sige det min hamster har haft vat i rigtig lang tid og har aldri haft problemer med det. men min næste hamster skal måske have toiletpapir hvis der er så mange der syntes at det er så farligt
Du må IKKE bruge hamstervat til din hamster, der er farligt for den.
Brug istedet toiletpapir som du rive i strimler, så skal du bare se,
hvordan den bygger rede.[/quote] men bare for at sige det min hamster har haft vat i rigtig lang tid og har aldri haft problemer med det. men min næste hamster skal måske have toiletpapir hvis der er så mange der syntes at det er så farligt
ejer af 2 hyperaktive roborowskier
-
[quote="speed hamster"][quote="Mariah"]Okay har set at nogle bruger emotion beauty til hamstere. Er det godt?[/quote] tjaaaa det er foder men jeg andbefaler at du køber noget der hedder hamstervat min hamster har lavet en hule af det i sit lille træhus i hendes bur [/quote] okay jg ændre mening brug istedet toiletpapir i strimler istedet for der er mange der siger at det kan være farligt for hamsteren
ejer af 2 hyperaktive roborowskier