Motion

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Nougat

Motion

Indlæg af Nougat » 6. apr 2011 17:59

Jeg synes min guldhamster trænger til at få noget mere motion, og oplevelser. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal give ham det. Han stikker nemlig af fra løbegården, og bryder sig ikke om at være i hænder for længe. I går lukkede jeg ham ude på badeværelset, mens jeg sad på gulvet og snakkede med ham. Det så ud som om han virkelig nød det. Men jeg er bange for at flisegulvet er for koldt for ham. Så nu vil jeg høre, om der er nogen der har en idé til hvor jeg kan lade ham løbe rundet? Han har en kugle han kan løbe rundt i. Men han sætter sig bare i den, og rører sig ikke ud af flækken  :D
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Wampi

Indlæg af Wampi » 6. apr 2011 21:28

Jeg er så heldig at vi har et ekstra bur fra tidligere da vi havde flere hamstre som jeg bruger ved burskift...

men ellers har jeg gjort det at jeg har brugt gamle papæsker, flyttekasser, mapper osv. som mur rundt om et område hvor jeg så har lagt et gammelt håndklæde foldet et par gange så de ikke løber direkte på gulvet...

har også brugt (da vores var meget renlige) vores seng og så sørget for der ikke var mellemrum mellem seng og væg... så sad jeg på sengen mens de løb rundt, en af gangen self... eller med den ene som var supertam spillede jeg bare computer imens og så løb hun rundt der uden at hoppe ned... Når hun ville hjem satte hun sig på det yderste hjørne og ventede og stirrede på en indtil man opdagede hende og hun kunne komme hjem...

hvor vi bor nu kan jeg ikke bruge min hamsterbold da vi har trægulv som ikke er blevet lakeret korrekt så hvis hamster havde et uheld ville det trænge ned i gulvet... men hun er også blevet gammel nu og sover det meste af tiden og virker helt tilfreds med bare at være i sit bur...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Nougat

Indlæg af Nougat » 27. apr 2011 15:40

Okay. Tak for svaret. Den med at lade dem løbe på sofaen, kan jeg desværre ikke ret længe af gangen, da han er en nervøs lille en, så bliver han forskrækket, er der stor risiko for at han smutter

Thitte

Indlæg af Thitte » 2. maj 2011 16:37

Min hamster løber generelt altid frit på gulvene. Han er supertam, så det kan han sagtens. Både trægulv, fliser og tæpper - skal lige siges, at han er meget renlig.
Har også succes med at tage toppen af et Duna-bur og så fjerne de to hvide "hængsler" i siderne, så toppen kan stå fladt, og så sætte det ud på græsset med hammi i - selvfølgelig under fuldt opsyn! Det nyder han meget :-)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Nougat

Indlæg af Nougat » 2. maj 2011 18:21

Det med at lade ham rende på gulvet er gået galt en gang. Han boede under køkkengulvet i to dage ;-) Så det går desværre ikke. Han er egentlig rimelig tam, men meget nervøs.

Låst