Hej Alle sammen.
Håber der er nogen af jer, der kan hjælpe mig.
Jeg har for nogle uger siden, må det være, købt mig en guldhamster, som var omkring de 5 uger, mener jeg at jeg fik at vide.
Men jeg syntes ikke rigtig hun vil spise. Først havde jeg købt en hamsterblanding, med det i hun nu skulle have. Men hun rørte den næsten ikke. Nu har jeg så købt en ny, Hamster Crispy, og lige lidt gider hun spise af det. Jeg supplere op med diverse grønt, kød og lignende. Har også prøvet at give hende melorme, og dem har hun slet ikke rørt. Men hun spiser bare næsten ingenting. Er hun bare røv kræsen eller ?
Jeg kan få hende til at spise agurk, hård kogt æg (det hvide) og vandmelon (lidt af det). Alt andet kan jeg se hun smager på, men ikke mere. Hun har gnaver stænger, som hun har tygget lidt i. Men det føler jeg slet ikke er nok.
Hvad kan jeg gøre ? Jeg er åben overfor alle muligheder.
Jeg overvejer at tage hende med til dyrlægen imorgen, da jeg alligevel skal der hen med min hund. Men vil lige forhøre mig her først.
Kræsen hamster! Hvad skal jeg gøre ?
Jeg kan ikke se der bliver taget af hendes tørkost. Kun at der er spist lidt af gnaverstængerne.
Men har jo efterhånden haft hende i lidt over 14 dage. Og syntes slet ikke hun spiser lige så meget som de tidligere hamster jeg har haft.
Udelukker ikke det bare er mig, men syntes bare det virker underligt.
Jeg ved ikke om hun taber vægt. Da hun endnu ikke er hel hånd tam. Men kan prøve at veje hende hvis det vil give dig en idé om, om hun er undervægtig. Men som sagt aner jeg ikke hvad hun vejede da jeg fik hende. Har heller aldrig vejet mine hamstere, så har intet at holde det op imod.
Men har jo efterhånden haft hende i lidt over 14 dage. Og syntes slet ikke hun spiser lige så meget som de tidligere hamster jeg har haft.
Udelukker ikke det bare er mig, men syntes bare det virker underligt.
Jeg ved ikke om hun taber vægt. Da hun endnu ikke er hel hånd tam. Men kan prøve at veje hende hvis det vil give dig en idé om, om hun er undervægtig. Men som sagt aner jeg ikke hvad hun vejede da jeg fik hende. Har heller aldrig vejet mine hamstere, så har intet at holde det op imod.
hvis du giver alt for meget ved siden af tørfoderet så spiser hun ikke sit tørfoder simpelthen fordi hun allerede er mæt...
gnaverstænger ville jeg sørge for der kun var en i buret ad gangen og den kun blev skiftet ved burskift når den var tømt... medmindre det er en med plastikpind under slikket... træpindene gnaver de også bare i og har ikke oplevet pindene lave splinter...
Husk på hamsters mave er meget lille...
overvej størrelsen af hamsteren til hvor meget ekstra mad hun får...
generelt oplever jeg heller ikke rigtig at kunne se forskel på madbunken i hendes skål andet end når vi nærmer os burskift...
det er også svært at sige om din hamster bare er en af dem der ikke hamstrer maden men lader den ligge i madskålen.. og de andre du havde måske netop hamstrede meget...
Også hvis hamsteren stadig er lille så spiser de ikke altid ligeså meget som når de er voksne...
gnaverstænger ville jeg sørge for der kun var en i buret ad gangen og den kun blev skiftet ved burskift når den var tømt... medmindre det er en med plastikpind under slikket... træpindene gnaver de også bare i og har ikke oplevet pindene lave splinter...
Husk på hamsters mave er meget lille...
overvej størrelsen af hamsteren til hvor meget ekstra mad hun får...
generelt oplever jeg heller ikke rigtig at kunne se forskel på madbunken i hendes skål andet end når vi nærmer os burskift...
det er også svært at sige om din hamster bare er en af dem der ikke hamstrer maden men lader den ligge i madskålen.. og de andre du havde måske netop hamstrede meget...
Også hvis hamsteren stadig er lille så spiser de ikke altid ligeså meget som når de er voksne...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11