Øhm, har vi fået for meget proppet i buret?

Beskrivelse mangler
Låst
Rasmine

Øhm, har vi fået for meget proppet i buret?

Indlæg af Rasmine » 29. jul 2011 15:15

Vi har netop fået leveret flg. i dag:

http://www.avifauna.dk/hamsterdeguhus-f ... dlidqjhe51

Når vi får det sat i buret, synes jeg dog ikke helt, at målene holder stik, så det fylder MEGET.

Hvad vil dværgene helst: masser af gulvplads at løbe på, eller masser af aktiviteter?

Det skal måske lige siges, at vi har et Criceto Rex bur, med et bundmål på 76x45x30 cm.

Lykke

Indlæg af Lykke » 29. jul 2011 19:48

Masser af ting de kan løbe igennem, løbe over, kravle på osv. De vil hellere løbe i gange og gemme sig end på fri plads.

Kim

Indlæg af Kim » 29. jul 2011 20:19

Der er ingen tivl om at de foretrækker masser af ting de kan kravle og gemme sig i. Så jeg ville ikke selv tøve med at sætte det hus ned til den selv om det ser ud til at tage meget plads.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 30. jul 2011 11:57

Tusind tak for svar :)

Vi valgte ikke at lade det blive i burene, fordi at vi, da vi fik sat det i, kunne se, at de mål som var opgivet på hjemmesiden ikke holdt - jeg har en fornemmelse af, at det findes i to str., fordi at det på denne side hedder XL, og forhandleren så måske ikke har været opmærksom på, at det har nogle andre mål så. Det fyldte 2 cm. mere i højden og min. 10 cm. mere i dybden end angivet, og det er trods alt en del.

Så nu må vi se, om vi kan finde et andet arrangement, som passer bedre :). Der er desværre ikke så mange, som er uden bund i sovedelen, og det er lidt mere hygiejnisk, synes jeg, så de ikke tisser ned i træ, men i strø, som er til at skifte.

Låst