Jeg har to dværghamstere - en han og en hun.
De går i et bur hver for sig, men man kan tydeligt se at de ved den anden er der, for de snuser meget til min hånd hvis jeg lige har holdt den anden, og hannen plejer at slikke min hånd hvis jeg lige har holdt hunnen.
den ene gang har jeg hunnen ude at løbe lidt, men har åbenbart glemt at lukke for hannens bur, så da jeg kommer ind igen sidder hunnen inde i hannens bur. De virker ikke særligt interesserede i hinanden, hunnen sad bare og spiste dens mad og en gang imellem skubbede hunnen hannen væk.. Men ingen hvæste eller sådan noget, så de virkede ikke direkte "uvenner"..
Så idag prøvede jeg at sætte dem sammen på min seng hvor de egentlig bare opførte sig som sidst, men på det ene tidspunkt rullede de sig sammen til en kugle?
Derefter tog jeg dem så fra hinanden igen..
Hvad har de gang i , og hvad betyder deres adfærd??
uvenner eller ?
Det lyder som om at de kommer fint ud af det sammen. De skal bare have lidt tid hvis det er meningen at de skal gå sammen. Det at hannen slikker din hånd når du lige har holdt hunnen og at hunnen selv går ind i hannens bur tyder på at de godt kan sammen.
At de ruller sig sammen som en kugle viser bare at de er trygge ved hinanden så længe de ikke slås. Lyder ikke umiddelbart som om at du har noget at være bekymret om.
At de ruller sig sammen som en kugle viser bare at de er trygge ved hinanden så længe de ikke slås. Lyder ikke umiddelbart som om at du har noget at være bekymret om.
http://www.mywinterwhitehamster.com
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
lyder som meget normal adfærd for en han og hun...
du skal nok overveje at din hun kan være med unger, da det kun tager 10 sek for hannen hvis hun er i løbetid.. og det er de hver 4. dag...
Det at de ruller sig sammen... altså at de lagde sig og sov eller de pludselig var en kugle?
En kugle så slås de og bør skilles ad og bør ikke være sammen...
Ligger sig til at sove sammen, tja så kan det godt gå måske at sætte dem sammen men vær opmærksom på at det betyder et nyt kuld unger hver 3. uge...
det at hun er gået ind i hans bur er mest af alt en magtdemonstration fra hende side af... Hun spiser af hans forråd uden at lade ham komme til virker for mig igen som et dårligt tegn... Hun undertrykker ham så han ikke får lov at spise...
du skal nok overveje at din hun kan være med unger, da det kun tager 10 sek for hannen hvis hun er i løbetid.. og det er de hver 4. dag...
Det at de ruller sig sammen... altså at de lagde sig og sov eller de pludselig var en kugle?
En kugle så slås de og bør skilles ad og bør ikke være sammen...
Ligger sig til at sove sammen, tja så kan det godt gå måske at sætte dem sammen men vær opmærksom på at det betyder et nyt kuld unger hver 3. uge...
det at hun er gået ind i hans bur er mest af alt en magtdemonstration fra hende side af... Hun spiser af hans forråd uden at lade ham komme til virker for mig igen som et dårligt tegn... Hun undertrykker ham så han ikke får lov at spise...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11