Hej,
Jeg har haft min guldhams siden april, og i den tid har jeg undgået at høre høj musik, for ikke at stresse ham. Men er hamstere ligeglade? Jeg har en veninde, der har en ørkenrotte, og hun spiller høj musik, og ørkenrotten virker helt ligeglad. Det handler måske bare om tilvænning? Jeg ved ikke, hvor sart et hamsters hørelse er?
Mvh Eva
Kan høj musik give stress?
Kan høj musik give stress?
Mvh Eva
Hamsternybegynder
Hamsternybegynder
Re: Kan høj musik give stress?
Som jeg har læst det, så hører de mange gange bedre end os, så jeg vil mene, at høj musik ikke er nogen god ide, i det rum hvor buret står. Hvis min søn har hørt lidt høj musik, så har han sat buret ind i et andet rum, og så er begge parter vel tilfredse :).Ihvarh skrev:Hej,
Jeg har haft min guldhams siden april, og i den tid har jeg undgået at høre høj musik, for ikke at stresse ham. Men er hamstere ligeglade? Jeg har en veninde, der har en ørkenrotte, og hun spiller høj musik, og ørkenrotten virker helt ligeglad. Det handler måske bare om tilvænning? Jeg ved ikke, hvor sart et hamsters hørelse er?
Mvh Eva
Mine står på mit værelse, hvor der er almindelige "hverdagslyde". Jeg hører både musik, ser tv og snakker med ganske normal stemme uden der generer dem. Kan tilmed tørre hår uden de vågner.
Men der er self. forskel på, om man skruer helt op for lyden, eller om man blot hører radio på "normalt" niveau
Men der er self. forskel på, om man skruer helt op for lyden, eller om man blot hører radio på "normalt" niveau
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.
Jaja, vi skal da også ha lov til at leve i det værelse de nu står i.. :PThitte skrev:Mine står på mit værelse, hvor der er almindelige "hverdagslyde". Jeg hører både musik, ser tv og snakker med ganske normal stemme uden der generer dem. Kan tilmed tørre hår uden de vågner.
Hilsen Josephine og hamsteren Sokrates!