Gør vi det rigtige

Beskrivelse mangler
Låst
TinaB

Gør vi det rigtige

Indlæg af TinaB » 31. aug 2011 14:02

Vi fik vores 4 uger gamle guldhamster Potter(harry Potter) i søndags.
Vi nøjes med at sidde og beundre ham den første dag mens vi talte til ham.Vi nu begyndt at prøve at tæmme ham, vi snakker til ham mange gange om dagen, siddder med hånden nede i buret, han vil gerne tage godbidder fra hånden, men han vil ikke ha`at vi røre ham og lugter han til vores finger ligner han noget der har snust til et stinkdyr :shock: og så løber han væk.......
Er det den rigtig fremgangsmåde vi har eller er der noget vi skal gøre andeles ?

Ihvarh

Indlæg af Ihvarh » 31. aug 2011 15:55

Jeg vil sige I gør det helt rigtigt. Nogle hamstere er bare lidt sværere at tæmme end andre.
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Joy

Indlæg af Joy » 31. aug 2011 18:26

Lad være med at prøve at ae og rækker ud efter ham. Min hamster har jeg nu haft i 4 måneder og hun er det tammeste væsen jeg har set,  men hun er bange for mig hvis jeg rækker ud efter hende i buret. Der går nu et par uger for de fleste er helt tamme, men min skal stadig lige snuse før hun hopper op på hånde. Tryk den flad mod bunden når i har den nede, og brug godbidder der lugter meget ( det skjuler din lugt ). Ellers prøv at bruge en æske jeg har brugt begge dele med lige stor succes men mange skriver at hamsteren kun kommer op i en æske, men er den tammeste de har.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst