Begynder hamster?
Begynder hamster?
Jeg synes umiddelbart mit spørgsmål hører til her, ellers må I flytte det.
Men hvad for en hamster er den bedste begynder hamster?
Jeg har reserveret en kinesisk hamster, men det kunne godt tyde på at de er gået i vinterpause og sidder så og overvejer om jeg skulle finde en anden hamster art i stedet, men hvad for en er en god begynder hamster?
Vil gerne kunne tage den op og kæle med den nemlig.
Men hvad for en hamster er den bedste begynder hamster?
Jeg har reserveret en kinesisk hamster, men det kunne godt tyde på at de er gået i vinterpause og sidder så og overvejer om jeg skulle finde en anden hamster art i stedet, men hvad for en er en god begynder hamster?
Vil gerne kunne tage den op og kæle med den nemlig.
Hej Maia
Nu kommer det nok ikke som en stor overraskelse at jeg selvfølgelig siger vinterhvide dværghamstere. Det er en rigtig rolig art, og vi har solgt flere fra vores A kuld til børnefamilier
Jeg har aldrig selv prøvet at sidde med en kinesisk hamster, men i forhold til de andre jeg har oplevet, vil jeg klart foretrække vinterhvide, da de som sagt er meget rolige i deres adfærd
Nu kommer det nok ikke som en stor overraskelse at jeg selvfølgelig siger vinterhvide dværghamstere. Det er en rigtig rolig art, og vi har solgt flere fra vores A kuld til børnefamilier
Jeg har aldrig selv prøvet at sidde med en kinesisk hamster, men i forhold til de andre jeg har oplevet, vil jeg klart foretrække vinterhvide, da de som sagt er meget rolige i deres adfærd
-
Jeg fik min første hamster for 3 mdr siden, og det er en vinterhvid dværghamster.
Han er fra dyrehandel, og derfor er jeg også lidt overrasket over hvor nemt det har været at gøre ham tam og fortrolig ved mig. Selvom han "kun" har boet hos mig i 3 mdr, så kommer han frem når han hører min stemme, vil gerne tages op og nusses, og virker i det hele taget tryg ved mig.
Så mit svar vil umiddelbart være at du kan vælge lige den hamster du vil, så længe du bare afsætter den tid der er nødvendig for at gøre den tam.
Held og lykke.
Han er fra dyrehandel, og derfor er jeg også lidt overrasket over hvor nemt det har været at gøre ham tam og fortrolig ved mig. Selvom han "kun" har boet hos mig i 3 mdr, så kommer han frem når han hører min stemme, vil gerne tages op og nusses, og virker i det hele taget tryg ved mig.
Så mit svar vil umiddelbart være at du kan vælge lige den hamster du vil, så længe du bare afsætter den tid der er nødvendig for at gøre den tam.
Held og lykke.
Lykkelig ejer af hygge-hybriderne Peanut & Snif
Har faktisk overvejet en vinterhvid, men synes at have hørt at de er nogle arrige sataner? Kan jo så regne ud at det kommer an på hvilken linje de kommer fra, men har bare ikke lyst til at ende med en hidsigprop.
Ville de kunne være i et bur med en tremmeafstand på 11 mm? Har nemlig kig på et bur fra zooplus.de, men vil selvfølgelig ikke købe det hvis det er for stor tremmeafstand.
Ville de kunne være i et bur med en tremmeafstand på 11 mm? Har nemlig kig på et bur fra zooplus.de, men vil selvfølgelig ikke købe det hvis det er for stor tremmeafstand.
Jeg tror ikke at de renartede vinterhvide normalt er nogle hidsigpropper - ingen af vores er det i hvertfald. Tror mere det er hybriderne der kan være lidt hidsige.
Det må ihvertfald ikke være større end 11mm til en lille unge, da en af ungerne fra vores kuld smuttede ud af samlingen i vores bur, men der var så også cirka 15mm mellemrum. De normale tremmer (som er på 10mm) kunne de ikke smutte ud igennem.
Det må ihvertfald ikke være større end 11mm til en lille unge, da en af ungerne fra vores kuld smuttede ud af samlingen i vores bur, men der var så også cirka 15mm mellemrum. De normale tremmer (som er på 10mm) kunne de ikke smutte ud igennem.
Jeg vil også sige at man bare skal give sig tid til den hamster man vælger. Jeg har kun haft guldhamstere og de er fantastiske men jeg vil ikke skrotte dværgene for dig da jeg aldrig har holdt en renavlet. Uanset hvad finder du de bedste opdrætere herinde der er klar på at svare på alle spørgsmål både på siden og privat efter købet
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Jeg oplever to ting som vigtige:
1) hvilken slags hamster passer til dig? Tag ud og se på nogle. Tænk over hvad du vil med den. Når jeg har børn på besøg, kan jeg f.eks. se, at nogle gerne vil have guldhamstere, fordi de bedre kan have dem i skødet, ae dem og "se" dem. Andre vil hellere have dværghamstere, fordi de så kan holde den i hånden.
2) køb den et sted hvor den allerede er gjort tam, så hamsteren bare skal vænne sig til dig og ikke til mennesker generelt.
1) hvilken slags hamster passer til dig? Tag ud og se på nogle. Tænk over hvad du vil med den. Når jeg har børn på besøg, kan jeg f.eks. se, at nogle gerne vil have guldhamstere, fordi de bedre kan have dem i skødet, ae dem og "se" dem. Andre vil hellere have dværghamstere, fordi de så kan holde den i hånden.
2) køb den et sted hvor den allerede er gjort tam, så hamsteren bare skal vænne sig til dig og ikke til mennesker generelt.
Jeg har bestemt også tænkt mig at købe dem hos en opdrætter, ellers risikere jeg jo at jeg ender med en hidsigprop fordi de ikke er renavlet
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
-
Min vinterhvide er købt i dyrehandel og dermed nok også en hybrid. Og hvis der er noget han IKKE er, så er det hidsig. Han er også som Chille skriver enormt kontaktsøgende, elsker at blive nusset, og få lov at suse rundt uden for buret. Om vi så er to der har været heldige skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror lidt at det med de hidsige hybrider er en skrøne.Chille skrev:Jeg har to hybrider og de er super skønne:-) de er MEGA kontaksøgende og elsker at blive nusset og være oppe ved en. Måske har jeg bare været heldig men mine er bestemt ikke hidsige
Det er da heller ikke alle hybrider der nødvendigvis er hidsige, men da vinterhvide og campbells har vidt forskellige temperament, kan man aldrig vide hvad det ender ud i ved at lave disse artsblandinger (hybrider)
Selvfølgelig findes der også dejlige hybrider, men der er netop en forhøjet risiko for at få et hissigt hamster, ved at købe en hybrid, og det er bl.a. en af grundene til at mange - inkl. mig selv - anbefaler at købe artsrene hamstere.
Selvfølgelig findes der også dejlige hybrider, men der er netop en forhøjet risiko for at få et hissigt hamster, ved at købe en hybrid, og det er bl.a. en af grundene til at mange - inkl. mig selv - anbefaler at købe artsrene hamstere.
-
Havde jeg vidst hvad jeg ved nu omkring hybrider og artsrene hamstere, så havde jeg uden tvivl også købt en artsren. Ja, jeg har været heldig at få en rigtig dejlig hybrid (vil jeg gå ud fra det er når den er fra dyrehandel), men ingen tvivl om at min næste hamster bliver artsren. For det er også kun i min interesse at støtte op om de rene arter hos hamsterne.Laeborg skrev:Det er da heller ikke alle hybrider der nødvendigvis er hidsige, men da vinterhvide og campbells har vidt forskellige temperament, kan man aldrig vide hvad det ender ud i ved at lave disse artsblandinger (hybrider)