Vinterhvide hamster

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Chajep

Vinterhvide hamster

Indlæg af Chajep » 19. dec 2011 08:21

Hej med jer !

Jeg er nyt herinde, jeg har en dreng vinterhvide som blev købt for 14 dage siden og så havde jeg også købt en pige vinterhvide i går hun er kun 5 uger gl. Må hun over til Noah ? Eller venter til hun blev mindre 6 mdr gl ? Hun er gået sammen med min sibriske dværghamster Mille og er gode veninde. De slås overhoved ikke og de sove sammen og hygge. Og jeg har 1 sibriske dværghamster pige og skal købt en han i dag, men hun er kun 4-5 mdr gl hun kan lige så godt begynder at parret nu ik ? Jeg har selv 2 guldhamster altså 1 pige og 1 dreng, Hun er kun 4 mdr gl og skal parret klar efter nytår.

Glædelig Jul til jer alle sammen og håber at I svaret på min spørgsmål hvad jeg kan gøre i min bedst for hamster  :D

Julehilsen fra
Chalotte ( Chajep )
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 19. dec 2011 17:39

Som jeg skrev på Gul&Gratis er det næsten 100% sikkert at den pige du har købt er en hybrid, da der ikke medfølger stamtavle, og dette er selvfølgelig avl som der ikke støttes op om herinde, da vi kæmper for udbredelsen af de renartede hamstere.

En hybrid er det samme som en sibirisk dværghamster - faktisk er der slet ikke noget der hedder sibirisk dværghamster, da dette er et navn dyrehandlerne har fundet på. Du kan læse mere om hybrider her: http://hamsterland.dk/hybrider.htm
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Chajep

Indlæg af Chajep » 19. dec 2011 18:22

Laeborg skrev:Som jeg skrev på Gul&Gratis er det næsten 100% sikkert at den pige du har købt er en hybrid, da der ikke medfølger stamtavle, og dette er selvfølgelig avl som der ikke støttes op om herinde, da vi kæmper for udbredelsen af de renartede hamstere.

En hybrid er det samme som en sibirisk dværghamster - faktisk er der slet ikke noget der hedder sibirisk dværghamster, da dette er et navn dyrehandlerne har fundet på. Du kan læse mere om hybrider her: http://hamsterland.dk/hybrider.htm
Det har vi læser hele igennem og er med på det hele. Så må vi finde den rigtigt vinterhvide hamster.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 19. dec 2011 19:41

Chajep skrev:
Laeborg skrev:Som jeg skrev på Gul&Gratis er det næsten 100% sikkert at den pige du har købt er en hybrid, da der ikke medfølger stamtavle, og dette er selvfølgelig avl som der ikke støttes op om herinde, da vi kæmper for udbredelsen af de renartede hamstere.

Det har vi læser hele igennem og er med på det hele. Så må vi finde den rigtigt vinterhvide hamster.
Hvis i holder øje herinde, så skal der nok dukke nogen op - det er min opfattelse at der begynder at komme flere der opdrætter dem, end bare for et års tid siden :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Chajep

Indlæg af Chajep » 19. dec 2011 20:34

Laeborg skrev:
Chajep skrev:

Hvis i holder øje herinde, så skal der nok dukke nogen op - det er min opfattelse at der begynder at komme flere der opdrætter dem, end bare for et års tid siden :)
Det skal jeg nok !!!

Låst