HJÆLP VIGTIGT OG HASTER
-
HJÆLP VIGTIGT OG HASTER
vi har 6 12 dage gamle unger og mor er stukket af !!! hun er bare væk... hvad skal vi gøre ?????
vi leder som gale.. prøver at holde liv i unger med agurk og broccoli og har lagt en dyne så mor evt selv kan kravle op.. kan vi gøre mere ??
vi leder som gale.. prøver at holde liv i unger med agurk og broccoli og har lagt en dyne så mor evt selv kan kravle op.. kan vi gøre mere ??
-
-
-
I den anden tråd bliver der anbefalet en stuetemperatur på 22-24 grader.
http://www.hamsterland.dk/forum/viewtopic.php?t=14867
http://www.hamsterland.dk/forum/viewtopic.php?t=14867
Giv dem killingemælk, evt. med pipette.
Giv hellere ærtemos end agurk, da der er protein i ærter, mens agurk mest er vand.
Giv evt. kokosmel, det er små stykker og proteinholdigt.
I kan også prøve med katte-vådfoder - de vil allerede nu kunne spise fedtdelen og det varer nok ikke længe før de kan spise kødet, hvis de ikke kan allerede nu (de får hurtigt tænder).
Det er jo ikke godt at vide, hvor mor er blevet af. Har I prøvet at lukke alle døre i huset og lægge noget agurk i hvert rum? Hvis hun er der, vil nok gnave af agurken i løbet af natten eller dagen.
Og det er en god ide, at lægge noget, så hun kan kravle op i buret.
Jeg ved ikke helt mht. at holde ungerne varme. De vil jo varme hinanden, hvis de ligger i reden. Men de vil også så småt begynde at kravle ud. Jeg tror de er ved at være så store, at varmen ikke er det vigtigste. Men ellers kan I jo stille buret tæt på en radiator?
Giv hellere ærtemos end agurk, da der er protein i ærter, mens agurk mest er vand.
Giv evt. kokosmel, det er små stykker og proteinholdigt.
I kan også prøve med katte-vådfoder - de vil allerede nu kunne spise fedtdelen og det varer nok ikke længe før de kan spise kødet, hvis de ikke kan allerede nu (de får hurtigt tænder).
Det er jo ikke godt at vide, hvor mor er blevet af. Har I prøvet at lukke alle døre i huset og lægge noget agurk i hvert rum? Hvis hun er der, vil nok gnave af agurken i løbet af natten eller dagen.
Og det er en god ide, at lægge noget, så hun kan kravle op i buret.
Jeg ved ikke helt mht. at holde ungerne varme. De vil jo varme hinanden, hvis de ligger i reden. Men de vil også så småt begynde at kravle ud. Jeg tror de er ved at være så store, at varmen ikke er det vigtigste. Men ellers kan I jo stille buret tæt på en radiator?
-
Ja den finde har vi prøvet og korn i soveværelset er væk.. Men hun er ikke til at hitte trods total oprydning alle steder :0/ det lyder som om vi er godt på vej. Buret står ved radiator som er skruet godt op.. De får killingemad som er helt mos. Det spiser de. Sammen med kogt broccoli havregrød lavet med modermælks erstatning.. Går ud fra det er et godt tegn at de vasker sig efter de har spist :0) de får mad hver 2 time og 1 gang om natten.. Og så har jeg hyrret en babysitter til dem når jeg skal på arb imorgen... Phyy sikke et projekt.. Det har bare at virke. De skal overleve..
-
-
Hamstere drikke normalt ikke særlig meget vædske, så hvis de hele tiden har adgang til frisk agurk burde dette alene kunne dække deres behov.
Når i nu har lokaliseret hamsteren til et bestemt rum, så husk at holde døren lukket dertil. Jeg ville personligt selv overveje (hvis det er muligt), at ligger mig på en madresse på gulvet og sætte hamterens hjul og en madskål ved siden af madressen, og så håbe at hamsteren larmer tilpas meget til at man vågner.
Når i nu har lokaliseret hamsteren til et bestemt rum, så husk at holde døren lukket dertil. Jeg ville personligt selv overveje (hvis det er muligt), at ligger mig på en madresse på gulvet og sætte hamterens hjul og en madskål ved siden af madressen, og så håbe at hamsteren larmer tilpas meget til at man vågner.
-
:O)
Alle hammier klare den.. :O) der er den undefløjtme gang i dem nu.. de tager omkring 2-3 gram på om dagen.. det går stærkt..
der er bare lige 3 ting..
1. hvor pokker kan mor være ????? hun skal værre hoppet 30 cm op over kanten for selv at komme ud... medmindre en lille pilfinger gæst ikke har turde sige hun er løbet væk..
men der er intet sopr af hende over hoved.. hun er pist væk... det er da mærkeligt ??? ingen små lorte og ingen hapser af de korn bunker vi har lagt rundt omkring... myyyyystisk ??
2. ungernes pels er ret fedtet.. eller ikke sådan fedtet rigtigt men helt glinsende.. ?? kan det være fordi de bliver fodret med fed mad .. mos med piskefløde og killingemad feks ?
3.. de skændes helt vildt i reden.. de prøver at die på hinanden.. med det resultat at "ofret" bliver rimeligt hys... de lyder som en hel flok pivdyr når de skal falde til ro... kan man gøre noget ved det ?
1. hvor pokker kan mor være ????? hun skal værre hoppet 30 cm op over kanten for selv at komme ud... medmindre en lille pilfinger gæst ikke har turde sige hun er løbet væk..
men der er intet sopr af hende over hoved.. hun er pist væk... det er da mærkeligt ??? ingen små lorte og ingen hapser af de korn bunker vi har lagt rundt omkring... myyyyystisk ??
2. ungernes pels er ret fedtet.. eller ikke sådan fedtet rigtigt men helt glinsende.. ?? kan det være fordi de bliver fodret med fed mad .. mos med piskefløde og killingemad feks ?
3.. de skændes helt vildt i reden.. de prøver at die på hinanden.. med det resultat at "ofret" bliver rimeligt hys... de lyder som en hel flok pivdyr når de skal falde til ro... kan man gøre noget ved det ?
-
3 fotos af vores projekt flaskebørn
de er da faldet ok heldigt ud, trods alt :O)
- Vedhæftede filer
-
- Blackie
- hammie 1.JPG (74.48 KiB) Vist 5977 gange
-
- Birger
- hammie 2.JPG (99.48 KiB) Vist 5977 gange
-
- hele Banden
- hammie 3.JPG (122.69 KiB) Vist 5977 gange
Re: :O)
1.MikkelogSofie skrev:Alle hammier klare den.. :O) der er den undefløjtme gang i dem nu.. de tager omkring 2-3 gram på om dagen.. det går stærkt..
Desværre er der mange huller i et hus... og måske er hun kravlet ind bag et skab. Hvis hun ikke får vand, overlever hun ikke. Det er desværre nok ved at være op over.
2.
ja, de ser ret fedtede ud. Det har jeg ikke oplevet før. Jeg synes, det lyder rigtigt, at det kan være den fede mad, men jeg ved det ikke. Det kan også være de sveder meget?
Spørg evt. dyrlægen.
Og prøv evt. med et sandbad.
3.
Pivelyde og småslåssen er en del af det at lave et hierarki - jeres unger er nok startet tidligere, fordi mor ikke er der.
Pivelyde er ok, men skrig er ikke ok. Skrig betyder at de skal skilles fra hinanden.
Håber I kunne bruge det til noget...