Hej Chajep.
Hvordan går det med bideriet?
Da vi fik en af vores hamstre bed den også rigtig meget, også selvom der lagde godbider i hånden. Til sidst fik jeg nok og tog en handske på, og da den opdagede at jeg overhovedet ikke reagerede begyndte den at stoppe og bare side og spise godbider, da den slet ikke bed mere tog jeg handsken af og den bed mig stadig ikke.
Jeg ved ikke om det vil kunne hjælpe hos din hamster, men det er det bedste råd jeg kan give hvis den bare ikke vil lade være med at bide og intet andet virker.
Hamster bider
Vores han småbed også i starten, hvilket var ved at få min søn til at sige, at han ikke ville have hamsteren mere. Dog skal det siges, at han aldrig angreb os, så det er måske lidt noget andet, det som du beskriver.mosegaardmortensen89 skrev:Hej Chajep.
Hvordan går det med bideriet?
Da vi fik en af vores hamstre bed den også rigtig meget, også selvom der lagde godbider i hånden. Til sidst fik jeg nok og tog en handske på, og da den opdagede at jeg overhovedet ikke reagerede begyndte den at stoppe og bare side og spise godbider, da den slet ikke bed mere tog jeg handsken af og den bed mig stadig ikke.
Jeg ved ikke om det vil kunne hjælpe hos din hamster, men det er det bedste råd jeg kan give hvis den bare ikke vil lade være med at bide og intet andet virker.
Vi bakkede så et skridt tilbage, og nøjedes med at lade ham snuse til hænderne i buret i nogle dage. I dag gør han ingen verdens ting, og er bare en skøn hamster, så han skulle åbenbart bare have lidt ekstra tid til at føle sig tryg.
Men hvis der nu ER tale om utryghed, hvad jeg godt kunne forestille mig, når den nu har været tam til en start, kunne det så ikke hjælpe at tage tingene lige så stille, når hamsteren sover? Og når tingene er rene, så lade være med at ændre på noget i et par uger.