- Hejsa, jeg har et lille spørgsmål, da jeg er lidt bekymret over min dværghamsters adfærd. Nogen gange tager jeg hende ud, og ligger hende et specielt sted så hun ikke kan flygte og så jeg kan holde øje med hende da hun har en del energi og godt kan lide at gå rundt.
Der hvor jeg sætter hende er der pels/uld af en art hun godt kan lide at gnave i og nogen gange fylder det op i hendes kindposer, så hun kan få det med i hendes lille hus. Der er mange gange hvor jeg har opdaget at uldet ligger under hendes savsmuld. Jeg tænker bare, om det er i orden at hun har andet end mad i hendes kindpose? For jeg er lidt bange for at det skulle gå hen og gå galt, da jeg 1 uge før jeg fik hende mistede en anden lille dværghamster som jeg kun havde i næsten to uger, fordi hun desværre blev forkølet. :(
Fylder uld m.m i kindposerne
-
Fylder uld m.m i kindposerne
Det uld du bruger kan muligvis være HAMSTERVAT som er skadeligt for dyret, da de kan sidde fast i det eller blive kvalt i det. Det bedste redematriale du kan bruge er revet toiletpapir, som ikke er skadeligt for dem, og som de laver rede af. Det er heller ikke så stor en risiko for dem at putte det i kinderne fordi det jo er en slags træ... Og så er det også meget billigere! Så ud med hamstervattet :D
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
-