Spændende :D Havde også håbet at de gemte på lidt sjovt så det hele ikke blev gyldent. Så det skal blive yderst interessant at finde ud af farverne på de unger - godt jeg har jer til at hjælpe mig :D Det eneste der kan udelukkes på forhånd er Sg, resten af dine forslag er i princippet mulige ...Lykke skrev:Ja, de mørke kan være gyldne, zobel, sorte, chokolade eller sølvgrå (de typiske farver - har ikke lige tjekket dine hamsteres gener).
De gyldne og sølvgrå vil have lyse pletter på hofterne - og lyse maver på længere sigt.
De lyse kan være creme, cinnamon, dove, mink - de får først farve senere.
Læg mærke til øjenfarven - den siger meget lige nu. Er nogle af dem rødøjede? Det er de, hvis du ikke kan se øjnene inde bag huden.
(sorte kan man se tydeligt, røde kan man ikke se, brune som hos chokolade og rust ses svagt)
Lindes første kuld
jamen så må jeg da hellere lige opdatere. Ungerne er nu 6 dage gamle og de vokser og vokser. Der er stadig 8 unger, den ene er tydeligt mindre end de andre men ser egentlig ud til at have det okay. Nu må jeg se om den overlever.
Lullu ser ud til at have det godt i sin nye rolle som mor, men er stadig meget kælen og glad for at snakke med mig.
Ungerne deler sig umiddelbart i to typer: der er 2 helt mørke og 6 som er lyse-agtige. Ja, jeg synes jo ikke nogen af dem har øjne, hvilket nok betyder at de i virkeligheden alle har sorte øjne :D
Jeg har forsøgt at tage billeder af de to typer unger, men de er altså ikke så vilde med at sidde stille hehe og så et enkelt billede af hele kuldet. Derfor er billederne desværre blevet lidt utydelige
Lullu ser ud til at have det godt i sin nye rolle som mor, men er stadig meget kælen og glad for at snakke med mig.
Ungerne deler sig umiddelbart i to typer: der er 2 helt mørke og 6 som er lyse-agtige. Ja, jeg synes jo ikke nogen af dem har øjne, hvilket nok betyder at de i virkeligheden alle har sorte øjne :D
Jeg har forsøgt at tage billeder af de to typer unger, men de er altså ikke så vilde med at sidde stille hehe og så et enkelt billede af hele kuldet. Derfor er billederne desværre blevet lidt utydelige
- Vedhæftede filer
-
- Hele kuldet i en stor rodebunke
- lulluakuld005.jpg (94.66 KiB) Vist 6111 gange
-
- En af de mørke unger
- lulluakuld002-2.jpg (92.55 KiB) Vist 6111 gange
-
- En af de lyse-agtige
- lulluakuld004-1.jpg (93.76 KiB) Vist 6111 gange
Så er ungerne blevet 8 dage gamle og nøj hvor de vokser.
Det ser ud til at de fordeler sig på 5 drenge og 3 piger.
Umiddelbart fordeler de sig i tre "typer", men endelig farve er vidst svær at sige endnu. Er der nogen der har bedre bud end mine?
Mon nogen kan opklare hvad der sker med den sortes pels, synes der er gule pletter? der burde ikke være tortie?
Det ser ud til at de fordeler sig på 5 drenge og 3 piger.
Umiddelbart fordeler de sig i tre "typer", men endelig farve er vidst svær at sige endnu. Er der nogen der har bedre bud end mine?
Mon nogen kan opklare hvad der sker med den sortes pels, synes der er gule pletter? der burde ikke være tortie?
- Vedhæftede filer
-
- Der er to piger og to drenge i denne i farve i lidt forskellige nuancer. Vil gætte på at de er gyldne (eller rust?)
- DSC_0114.jpg (116.34 KiB) Vist 6092 gange
-
- Der er en dreng og en pige i denne farve, som jeg tror er sort - hvad er det gule mon for noget?
- DSC_0108.jpg (166.1 KiB) Vist 6092 gange
-
- Der er to drenge i denne farve - mon ikke det er chokolade (eller rust+)
- DSC_0105.jpg (175.82 KiB) Vist 6092 gange
Så har jeg taget billeder af alle ungerne, sikke et hyr med at holde dem bare rimeligt i ro! Men det lykkedes da okay...
Jeg har lagt billederne ind på min Facebookside, hvor interesserede kan se dem
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 005&type=1
Hvis nogen har nogen gode indput omkring farverne modtages disse med tak, synes det er svært at se forskel!
Jeg har lagt billederne ind på min Facebookside, hvor interesserede kan se dem
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 005&type=1
Hvis nogen har nogen gode indput omkring farverne modtages disse med tak, synes det er svært at se forskel!
Ja så er ungerne blevet 20 dage gamle! De vokser og vokser og der er liv og glade dage i buret. De har nu fået en flying saucer ind til dem, som nogle er vilde med - mens andre har mere travlt med at tulle rundt.
- Vedhæftede filer
-
- Lille pige på flying saucer
- flying pige.jpg (122.52 KiB) Vist 6020 gange
-
- Lidt ro i hulen
- i hulen.jpg (105.08 KiB) Vist 6020 gange
-
- to drenge leger på gyngen
- på vippen.jpg (121.69 KiB) Vist 6020 gange