Negle

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Maiken

Negle

Indlæg af Maiken » 8. jul 2012 20:21

Hej alle!

Jeg har en lille hamster dreng, hvor jeg synes, at hans negle vokser lidt hurtigt. De ser ikke ud til at generer ham, men de kradser lidt når han kravler på os. Jeg har før været ved dyrlægen, hvor han fik dem klippet, men hun fortalte også, at man meget sjældent klipper dem, og det var den først ede klippede den på. Men hvor tit klipper I? Og gør I det selv? Han er en dværghamster, så han har ret små negle :(

chlin

Re: Negle

Indlæg af chlin » 8. jul 2012 20:35

Maiken skrev:Hej alle!

Jeg har en lille hamster dreng, hvor jeg synes, at hans negle vokser lidt hurtigt. De ser ikke ud til at generer ham, men de kradser lidt når han kravler på os. Jeg har før været ved dyrlægen, hvor han fik dem klippet, men hun fortalte også, at man meget sjældent klipper dem, og det var den først ede klippede den på. Men hvor tit klipper I? Og gør I det selv? Han er en dværghamster, så han har ret små negle :(
Jeg har endnu ikke klippet negle på mine hamstere. Sørg for at der er noget i buret at slide neglende på. En stor sten at klatre på, træ eller lignende
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Maiken

Re: Negle

Indlæg af Maiken » 8. jul 2012 20:44

chlin skrev:
Maiken skrev:Hej alle!

Jeg har endnu ikke klippet negle på mine hamstere. Sørg for at der er noget i buret at slide neglende på. En stor sten at klatre på, træ eller lignende
Ja, jeg har godt nok en lille sten, men den virker ikke - så jeg skal nok prøve med en større. Men det er måske også bare mig, der er lidt panisk for lange negle, for han virker ikke irriteret af dem, han render rundt som han plejer  :D

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 9. jul 2012 00:16

Jeg har en lille neglesaks, som jeg klipper min dværghamsters negle med. Hun er rigtig dårlig til at holde dem, så det er nødvendigt, at jeg klipper dem nogle gange om året.

Det foregår ved, at hun er i hånden og så prøver jeg at snige neglesaksen ind om neglen og klippe den af. Det tager noget tid, men det hjælper ikke at holde hende fast, da hun bliver meget stresset over det. Nogle gange bliver neglene klippet i etaper, da hun bliver træt af at få klippet dem. Så er det lidt nus, lidt klipning, og lidt nus igen før hun kommer ned i buret. Det kan godt tage nogle dage, hvis hun er i dårligt humør. :wink:

Simse

Indlæg af Simse » 9. jul 2012 05:07

Mine har sten, grene og et sandbad til at slibe dem på.

(i sandbadet sliber de dem ved at grave)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Maiken

Indlæg af Maiken » 9. jul 2012 09:32

Mange tak for hjælpen alle sammen :D

Min var heller ikke glad for at få dem klippet sidst, så jeg tror også det ville foregå over flere etaper med ham. Men jeg gav kun 25 kroner sidst, og det vil jeg gerne ofre igen. Men har også et sandbad, men jeg ser ham kun bruge det ind imellem for at rulle rundt i det :D

Freja D. Arvidsen

Indlæg af Freja D. Arvidsen » 9. jul 2012 09:55

jeg plejede at klippe dem et par gange om året. jeg satte hende bare op i en si så neglene stak ud gennem hullerne og så klippede jeg dem  :D
R.I.P Malou 4-5-2012

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. jul 2012 10:27

Guldhamstere har jeg aldrig oplevet lange negle på, men på dværge har jeg gjort det et par gange.

De er generelt ikke særligt glade for at få klippet negle og man skal passe på ikke at klippe for meget af.

Sien er en rigtigt god ide, hvis hamsteren vil stå stille i den...

Låst