Tænderne er for lange

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Tænderne er for lange

Indlæg af Minismor » 15. jul 2012 10:09

Hej alle, nu sidder jeg og læser om at nogens hamstere får for lange tænder, og at de derfor skal klippes.

MEN hvordan opdager I, at de er for lange? bliver de så lange at i kan se de stikker langt ud af munden eller hvordan?
for jeg bliver helt bekymret om de kan ske for mit hamster uden jeg opdager det s:
//Freja.

contraria
Indlæg: 768
Tilmeldt: 25. nov 2007 15:06

Indlæg af contraria » 15. jul 2012 10:26

begynder de at vokse ud af munden, har man overset at de var for lange...

jeg har aldrig selv oplevet at mine fik for lange tænder... men allivel så jeg reglmæssigt efter og holdt et skarpt øje med dem.

ting jeg så på, for at bedømme mine hamsteres tænder, var først og fremmest foderet. i starten fodrede jeg med hamster blandninger. men efter jeg fandt ud af der var noget som altromin, fik samtlige af mine dette som grund foder. jeg har aldrig brudt mig sådan rigtigt om gnaver stænger da der er meget sukker i dem. men de har da fra tid til anden fået en. jeg har altid givet jordnødder med skal (de ha været svære at opdrive, ved ikke om det stadig er sådan)

når jeg have mine ude, kikkede jeg stort set altid på tænderne og tjekkede dem igennem for skader.
de venligste hilsner amanda

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 16. jul 2012 10:51

mange tak for svar!! :)
//Freja.

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 16. jul 2012 20:20

Hos Boo voksede de indad og ikke udad, jeg opdagede det ved at han havde svært ved at tage ting i munden.

Minismor
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20. maj 2012 20:48

Indlæg af Minismor » 16. jul 2012 21:39

puha stakkel :(
//Freja.

Låst