Hvilken farve er Ozzy?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
thildemaria

Hvilken farve er Ozzy?

Indlæg af thildemaria » 24. aug 2012 10:57

Som overskriften lyder - hvilken farve er Ozzy?
Jeg kan jo selv se at han er grå, men tænkte at det måske hedder noget specielt her i hamster-verdenen ^^

Og når nu jeg har købt ham i en dyreforretning (Poppy's), hvilken art er han mon så?

De kalder jo konsekvent alle hamstere for sibirisk dværghamster eller kinesisk guldhamster i den butik O.o
Vedhæftede filer
Ozzy.jpg
Ryggen af ham
Ozzy.jpg (47.02 KiB) Vist 3049 gange
DSC01249.JPG
Hovedet...
DSC01249.JPG (68.09 KiB) Vist 3049 gange
ozzy 2.jpg
Set fra siden
ozzy 2.jpg (39.8 KiB) Vist 3049 gange
DSC01250.JPG
Undersiden af ham... man kan ikke se det på billedet, men halen er hvid og det samme er alle 4 poter.
DSC01250.JPG (50.68 KiB) Vist 3049 gange
Don't forget to smile, don't forget to be, don't forget to question everything you see

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 24. aug 2012 15:11

Når han er købt i en dyrehandel og du skriver de har kaldt den en sibirsk dværghamster. Så har du fået købt dig en hybrid.

Der findes ingen art der hedder sibirsk dværghamster, men en hybrid der er skabt ved at parre en vinterhvid med en cambells og avle videre på deres unger.

Selvom han er en hybrid kan han stadig være et dejligt kæledyr. Han bør på ikke avles  :D

Hvis du er intresseret står der mere om hybrider her:
http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm

Nu hvor han har er en hybrid kan han have fået sin farve fra begge arter eller en blanding, men han ser agouti eller blå ud synes jeg. Men det er gæt.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 24. aug 2012 16:51

Nu er jeg godt nok noget "ny" inden for hamsterverdenen, men har set en masse billeder af de forskellige farver.
For mig ser han blå ud. Synes han ser for mørk ud til at være agouti.
Men igen, helt kyndig i hamsterfarver er jeg dog ikke :oops: (endnu)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 24. aug 2012 18:05

KittyMis skrev:Nu er jeg godt nok noget "ny" inden for hamsterverdenen, men har set en masse billeder af de forskellige farver.
Eftersom han er købt i en dyrehandel har vi ikke et officielt navn til farverne, for det har vi ikke til hybrider, men han ligner en sort hybrid
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 24. aug 2012 18:10

darkangel87 skrev:
KittyMis skrev:Nu er jeg godt nok noget "ny" inden for hamsterverdenen, men har set en masse billeder af de forskellige farver.
Eftersom han er købt i en dyrehandel har vi ikke et officielt navn til farverne, for det har vi ikke til hybrider, men han ligner en sort hybrid
Det er jeg med på. Alligevel er det muligt at komme med et muligt bud på en farve. Jeg fik i hvert fald hjælp til bestemmelse af farve på Minnie (R.I.P), selvom hun var hybrid og fra en dyrehandel :wink:

Låst