Bundmateriale.

Beskrivelse mangler
Låst
Helene1313

Bundmateriale.

Indlæg af Helene1313 » 30. okt 2012 22:30

Hejsa? hvad bruger i af bund materiale? jeg bruger savssmuld  (staves)
men jeg syntes hurtig det kommer til at lugte af "hamster tis" :-(

jeg har set nogle havde sådan noget skum artig noget i deres bur?
hvad gør det? og hvor tit skal det skiftes for hvad jeg så var prisen
da ret højt på sådan en pose på 5 kg. hvis det skal skiftes 1-2 gange i ugen ?  :?

annette gregersen

Indlæg af annette gregersen » 30. okt 2012 22:54

jeg bruger carefresh og bestiller stor forsyning i morgen, for bruger det også til mine langhårede marsvin.

jeg vil dog bestille i ultra eller natur tror jeg det hedder ,for synes contador er lidt blå hist og pist:)
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 30. okt 2012 23:23

Jeg bruger en blanding af hemp (hampespåner) og bøgeflis. :)

Jeg synes selv det er ganske udmærket til at holde lugten nede.

Spåner (og ikke savsmuld) som du bruger, er ikke særlig godt til at holde på lugten og skal skiftes meget oftere end andre mere drøje produkter.

Men prøv dig frem, folk har meget forskellige oplevelser med de forskellige typer bundstrøelse. :)

Helene1313

Indlæg af Helene1313 » 31. okt 2012 00:46

Det carefresh det var faktisk det jeg hentydet Hehe :D kunne bare ikke huske hvad det hed men hvor tit skifter du det?:)
Og hvorfor findes de i så mange farver er det bare til at det skal være flot eller har hver fare en hvis ting der bedre for noget ind andet?:)

Ja det vist spåner :)
Det du bruger ? Det kender jeg ikke lige men det Google får mig frem til er det ikke en slags hø for det har jeg nemlig allergi overfor :/
Og det samme med spåner hvis jeg rør det men med hø eller andre former der gror i jorden det får jeg stor udslæt
Af :(

Men skal ihvertefald have fundet noget andet for deres bund materiale er over alt :/ og min kæreste syntes bare det så meget no go at vores sofa bare suger det til sig og vo står i flere timer og gør den rent :D

annette gregersen

Indlæg af annette gregersen » 31. okt 2012 08:08

jeg har kun haft contador i 2 uger og har ikke skiftet endnu.

ved ikke lige hvorfor de laver det i farver, måske for at folk kan falde for farverne.
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Luna

Indlæg af Luna » 31. okt 2012 08:21

Min hamster bruger et toilet at tisse i, så behøver jeg ikke skifte savsmuld så ofte :) Det er også nemt og hurtigt at rense :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Miepie

Indlæg af Miepie » 31. okt 2012 09:08

Bruger Mini Hemp til hele buret og så Boxo som redemateriale. Det lugter ikke det mindste, synes jeg! :-D

Freja

Indlæg af Freja » 31. okt 2012 09:48

Vi bruger spåner - det er nemt og billigt. Vi skifter vi det endda ikke så ofte - ca. hver tredje uge. Vores tre vinterhvide har nemlig hver deres toilet med klumpende kattegrus. Der tisser de - det deres urin, der lugter, og det er nemt at skifte et par gange om ugen. Det er en genial måde at holde spånerne friske og drøje lidt på hamsterbudgettet.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. okt 2012 11:19

Jeg bruger biobase, biobase er hemp strøelse tilsat lide eukalyptus, det bruges normalt til stalddyr som heste. Men jeg er imponeret over det. det ser dejligt naturligt ud, og jeg har ingen lugtgener.

biobase er stort set det samme som minihemp, så minihemp kan helt klart anbefales
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Låst