Hej fra Chewie og jeg

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Simse

Indlæg af Simse » 23. nov 2012 06:06

Hej og velkommen til  :D
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Luna

Indlæg af Luna » 23. nov 2012 09:01

Åh det lyder som om han har det bedste liv man kunne forestille sig! :-D Hvor er det skønt at høre!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Laziter

Indlæg af Laziter » 24. nov 2012 16:35

Jeg takker endnu engang for velkomsten :)
Luna skrev:Åh det lyder som om han har det bedste liv man kunne forestille sig! :-D Hvor er det skønt at høre!
Jeg gør mit bedste for at han kan have det godt, han skal have samme kvalitet i livet som jeg har og det indeholder adspredelse, sjov og kærlighed :)

Jeg kan iøvrigt berette at vattet nu er fjernet og erstattet med toiletpapir i strimler. Det har vist at være en ganske god succes, hans hule bliver i hvert fald flittigt indrettet med masser af det :D
Jeg vil også gerne lige takke for informationen omkring det med at bruge vat. Havde jeg ikke meldt mig ind her, så ville jeg aldrig have fundet ud af at det kunne være decideret farligt for min kære lille ven.
Dyrehandlen hvor jeg købte ham, lovpriste det nærmest så det må stå som bevis for økonomisk vinding eller direkte uvidenhed fra deres side.

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. nov 2012 17:36

Laziter skrev:Jeg takker endnu engang for velkomsten :)
Luna skrev:Åh det lyder som om han har det bedste liv man kunne forestille sig! :-D Hvor er det skønt at høre!
Jeg gør mit bedste for at han kan have det godt, han skal have samme kvalitet i livet som jeg har og det indeholder adspredelse, sjov og kærlighed :)

Jeg kan iøvrigt berette at vattet nu er fjernet og erstattet med toiletpapir i strimler. Det har vist at være en ganske god succes, hans hule bliver i hvert fald flittigt indrettet med masser af det :D
Jeg vil også gerne lige takke for informationen omkring det med at bruge vat. Havde jeg ikke meldt mig ind her, så ville jeg aldrig have fundet ud af at det kunne være decideret farligt for min kære lille ven.
Dyrehandlen hvor jeg købte ham, lovpriste det nærmest så det må stå som bevis for økonomisk vinding eller direkte uvidenhed fra deres side.
Dyrehandler vil bare tjene penge  :wink:

Laziter

Indlæg af Laziter » 24. nov 2012 17:56

HamsterPigen skrev:Dyrehandler vil bare tjene penge  :wink:
Ja det er også min antagelse.
Hende der betjente mig var ellers god til at rådgive mig om alt andet omkring Chewie. Hun frarådede hø da det kunne skade hans kindposer, hun anbefalede mig noget specielt foder der indeholdt alt det gode til hamstre og andet godt til buret. De ting har hun så gjort godt og har haft ret i, men lige det med vattet overrasker mig efter at have fået det at vide her.
Hos dyrehandlen er de faktisk gode til at passe deres dyr, daglig rengøring og godt vedligehold. Dyrene ser alle ud til at have det rigtigt godt.
Ok jeg burde nok have sat spørgsmålstegn ved det vat, de bruger det ikke selv i deres bure..

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. nov 2012 19:29

Laziter skrev:
HamsterPigen skrev:Dyrehandler vil bare tjene penge  :wink:
Ja det er også min antagelse.
Hende der betjente mig var ellers god til at rådgive mig om alt andet omkring Chewie. Hun frarådede hø da det kunne skade hans kindposer, hun anbefalede mig noget specielt foder der indeholdt alt det gode til hamstre og andet godt til buret. De ting har hun så gjort godt og har haft ret i, men lige det med vattet overrasker mig efter at have fået det at vide her.
Hos dyrehandlen er de faktisk gode til at passe deres dyr, daglig rengøring og godt vedligehold. Dyrene ser alle ud til at have det rigtigt godt.
Ok jeg burde nok have sat spørgsmålstegn ved det vat, de bruger det ikke selv i deres bure..
det er sjældent man møder en så fin en dyrehandel, vil jeg sige. Selv hos Plantorama i Odense var den hel gal. Jeg skulle købe hø, og vat og mineral sten og gnave blokke i diverse former og farver og alskins  hamster "slik". Han var hele vejen igennem butikken og fortælle om alt, som jeg viste i forvejen og have lyst til at rette ham i  :? endte med at tømme halv delen af indkøbs vognen da han var gået. Og ender med at stå uden et ordenligt hjul i rigtig størrelse  :scratch:

Luna

Indlæg af Luna » 24. nov 2012 19:46

Hvad er det ligepræcis der er galt i mineralsten og gnaverstænger hamsterpigen?
Billede

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. nov 2012 20:53

Luna skrev:Hvad er det ligepræcis der er galt i mineralsten og gnaverstænger hamsterpigen?
Mineral sten er unødvendigt  :wink: og sagde gnave klodser, nogen af normalt træ som vi har nok af, da vi lige har fældet vores gamle æbletræ. Har ikke noget imod gnavestænger  :)

Luna

Indlæg af Luna » 24. nov 2012 21:37

Ah, okay. Men jeg fik nenlig at vide angående mineralsten at.det indeholder jod, som hamsteren behøver, ligesom vi har jod i salt fordi mennesker også har brug for det:)
Billede

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 25. nov 2012 12:30

Luna skrev:Ah, okay. Men jeg fik nenlig at vide angående mineralsten at.det indeholder jod, som hamsteren behøver, ligesom vi har jod i salt fordi mennesker også har brug for det:)
Ah.. tror alle skabninger har brugt for jod. men har ikke brugt mineral sten til mine 4 marsvin alle de år vi havde dem, den ene formåede at blive 9 år. De levede af tørfoder, hø og grønsager og frugt som snack. Så mon ikke at en hamster også kan leve med normal foder, en hjemmelavet salat og noget katte foder ?  :D

burrus

Indlæg af burrus » 25. nov 2012 12:32

kalk og saltsten er totalt unødvendige hvis de får et ordentligt foder.
Hvis de så får "for meget" vil det komme ud med urinen - og dermed belaste nyrer og blære unødigt med alle de ekstra salte.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Simse

Indlæg af Simse » 25. nov 2012 12:34

burrus skrev:kalk og saltsten er totalt unødvendige hvis de får et ordentligt foder.
Hvis de så får "for meget" vil det komme ud med urinen - og dermed belaste nyrer og blære unødigt med alle de ekstra salte.
Enig, og for meget kalk gennem nyrerne og blæreren giver nyrer- og blæresten.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Luna

Indlæg af Luna » 25. nov 2012 13:31

Nå for sulan. Tak for info. Så må jeg nok hellere fjerne min. Luna har sådan en med foder i, og hun elsker den, så må nok hellere få smidt den ud! :)
Billede

Besvar