Sår mellem "skulderbladene"?
Sår mellem "skulderbladene"?
Hej alle sammen!
Jeg har i dag fundet et sår mellem mit guldhamsters "skulderblade". Der er ikke betændelse i og det bløder heller ikke. For en uges tid siden fandt jeg også et sår på siden af hans forben, dette er gået væk igen.
Skal jeg gøre noget ved det nye sår, udover at holde øje med det?
Hvad kan det tænkes at være?
Jeg kan ikke tage et billede af det, da hans pels er for tæt.
Hilsen Maria
Jeg har i dag fundet et sår mellem mit guldhamsters "skulderblade". Der er ikke betændelse i og det bløder heller ikke. For en uges tid siden fandt jeg også et sår på siden af hans forben, dette er gået væk igen.
Skal jeg gøre noget ved det nye sår, udover at holde øje med det?
Hvad kan det tænkes at være?
Jeg kan ikke tage et billede af det, da hans pels er for tæt.
Hilsen Maria
min tisse ikke andre steder end i hendes hjul og sand. Så fjerne bare strøelsen og ligger noget nyt. Men hjulet vasker jeg i normal sulfo og skyller godt. Så tror bare du kan gøre det sammen, vis du skyller godt og grundigt efter :)Maria1997 skrev:Det er ikke hans duftkirtler. Det er oppe foran, altså på hans ryg mellem forbenene.
Vil gøre rent i hans bur nu.
Ved du hvad slags sæbe man kan gøre buret rent med?
Hvad bur har du ?
Okay tak. Har læst at man kunne bruge rodalon?
Jeg har dette bur: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... tal/320034
Jeg bruger ikke hylden som følger med.
ved ikke hvad rodalon er, men jeg har et gammelt marsvin bur med ståltråd, så hun ikke kan komme ud. Der renser jeg bunden.Maria1997 skrev:Okay tak. Har læst at man kunne bruge rodalon?
Da jeg havde marsvin blev de sat på gulvet og jeg gik udenfor og spullede bunden og tremmer. Ikke nødvendigt med en renlig hamster :)
jeg synes også det lyder som noget der skal ses til af en dyrlæge...
det kan være mider eller eksem som den skal have noget stronghold eller ivomec for...
eller det kan være sår den ikke kan hele uden hjælp og når det så klør og gør ondt, så kradser hamsteren i det og der bliver større/flere sår. og er det nu "bare" det så skal den have noget antibiotika (f.eks. baytrill) ved dyrlægen.
og både stronghold, ivomec og antibiotika skal du til dyrlægen for at få :)
... generelt så har jeg lidt den med, at hvis ikke sår heler af sig selv inden for 2-3 dage (eller i hvert er i gang med en tydelig helingsproces), så er det til dyrlægen og få det tjekket og behandlet.
det kan være mider eller eksem som den skal have noget stronghold eller ivomec for...
eller det kan være sår den ikke kan hele uden hjælp og når det så klør og gør ondt, så kradser hamsteren i det og der bliver større/flere sår. og er det nu "bare" det så skal den have noget antibiotika (f.eks. baytrill) ved dyrlægen.
og både stronghold, ivomec og antibiotika skal du til dyrlægen for at få :)
... generelt så har jeg lidt den med, at hvis ikke sår heler af sig selv inden for 2-3 dage (eller i hvert er i gang med en tydelig helingsproces), så er det til dyrlægen og få det tjekket og behandlet.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
prisen svinger, men bare et kontrol tjek med hunden for os er 1800,- :?Maria1997 skrev:Tager ham også til dyrlæge, selvom at det er ved at hele.
Har lige nogle spørgsmål, da jeg aldrig har været til dyrlæge med nogle af mine dyr:
Hvad tror du at det kommer til at koste ved dyrlægen?
Er der nogle dyrlæger, som ikke tager hamstere ind?
Og de fleste dyrelæger tager alle dyr, men har ikke nødvendig den største viden om dem.
der er stor forskel på prisen rundt om i landet...
hos min dyrlæge i Aalborg (som eftersigende er en af de dyre byer at gå til dyrlæge) koster en alm. konsultation 560,- + evt. medicin![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
hos min dyrlæge i Aalborg (som eftersigende er en af de dyre byer at gå til dyrlæge) koster en alm. konsultation 560,- + evt. medicin
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pia B