Mine nuværende kinesere

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Låst
burrus

Mine nuværende kinesere

Indlæg af burrus » 26. nov 2012 19:53

Synes lige jeg ville vise mine kinesere frem  :D  

Må hellere starte med hunnerne og så den yngste først  :)
Sofie
Billede
Billede
- Dom spot, fra en hollandsk opdrætter. Hun blev købt på en reptilmesse i Randers og er skudt til at være født lige omkring 22. september.

Heidi
Billede
- Dom spot, hun. Hun er fra en privat i Aalborg, begge forældre er opdrættet herhjemme. Hun skal så meget have taget nye billeder i januar, for hun er allerede vokset meget.

My Way's Jingxi
Billede
Billede
- Dom spot, hun. Hun er fra hollandske "My way" opdræt og er den ældste pige. (hun skal forhåbentligt have babyer til januar/februar :D )

så nåede jeg til hannerne
My Way's Amsterdam
Billede
Billede
- BEW, han. Også fra My way opdrættet i Holland og en super sød dreng

Satomis Rosa Super Star
Billede
Billede
- Dom spot, han. Født i opdrættet og en stor lækker dreng med et kanon temperament :)  nok lidt overmarkeret i hvid, men han er også ud af BEW linjer :)

My Way's Ha xi
Billede
Billede
- Dom spot, han. Min ældste han fra My Way opdrættet i Holland og er ret meget hvid, men igen er det jo lidt sådan når den ene forælder er BEW.
Han er virkelig en sød dreng med et vidunderligt temperament.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. nov 2012 20:06

Hvor er de bare smukke alle sammen  :hearts2

Der er altså noget charmerende over de kinesere :D

De ser virklig skønne ud Pia og kanon gode billeder  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

burrus

Indlæg af burrus » 26. nov 2012 20:07

og mon ikke I får fornøjelsen af at se nogle af dem til april udstillingen i Valby  :wink:   jeg kommer i hvert fald som gæst - må lige se på om finanserne er til at tilmelde hamstere også  :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna

Indlæg af Luna » 26. nov 2012 20:08

De er rigtig skønne. Hvordan er det egentlig med kinesiske hamstere? Har de samme temperament som de andre hamsterarter, eller er de mere som rotter i deres opførsel? kan de leve i flok eller alene? :) Bare lige en tanke
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. nov 2012 20:13

Jeg håber da du udstiller.

Det kunne være fedt med flere kinesiske til udstillingerne  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

burrus

Indlæg af burrus » 26. nov 2012 20:15

de lever alene. selv ved avl er det temmelig risikabelt at sætte dem sammen - har mistet en han fordi hunnen kastrerede ham og han fik en infektion  :(

men over for mennesker er de meget som små tamrotter af sind - de er ret aktive i starten og klatrer gerne i fingrer - de bruger halen meget aktivt.
Ha xi er blevet min nye "computer hamster" - han tusser rundt i hætten på min hættetrøje eller krave afhængig af trøjen jeg har på. han falder som regel i søvn oppe i nakken af mig når jeg sidder og læser  :)  
Har efterhånden solgt en del som børne-hamster. De er efter 3-4 måneders alderen super hurtige til at falde til ro og ofte utroligt nemme at have ude og løbe. Får stadig jævnlig updates fra en som er med datteren rundt overalt i hjemmet  :lol:  hver morgen er han med nede og spise morgenmad, efter skole læser han lektier med hende og så sidder han i sengen og får "godnathistorie" også  :)   han sidder stort set hele tiden i sin lille "putteseng" og hygger sig bare mens han får guffere  :lol:  
Voksne hanner er faktisk dem jeg synes bliver mest "hygge trolde" hvor hunnerne er der mere gang i - ret meget som med tamrotter faktisk  :)  

men ok - de hører jo også til familien "rottelignende hamster"  :)
Pia B

Luna

Indlæg af Luna » 26. nov 2012 20:24

De lyder super skønne! Det var nemlig det jeg tænkte. havde nemlig hørt det der med "rottelignende hamster" og så spekulerede jeg bare på, hvad de lignede mest i sindet. :P
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. nov 2012 20:25

Hvor er det altså hyggeligt de sådan bliver siddende og falder i søvn.

Mine vinterhvide, render mere rundt på mig imens jeg laver lektier. De sidder ikke så meget stille  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst