Jeg har været bortrejst det meste af ugen, og børnene blev hjemme og blev passet her hos hamsterne. Da jeg kom hjem torsdag fortalte de mig, at Flora havde taget på og var blevet tyk på maven. Jeg måtte selv kigge, og ja! Fra at veje 27-28 g, vejede hun torsdag 39 g med en lille bule på maven. Torsdag aften kunne vi mærke, at hun ikke var glad for at være hos Sne. Han forsøgte hele tiden at parre sig med hende, og det ville hun ikke. Vi besluttede os for at sætte hende tilbage i hendes eget bur, så hun kunne få fred for Sne.
Fredag ved middagstid ville jeg kigge til Flora og veje hende. Og hvad finder jeg i hendes rede???????????
EN LILLE SPRÆLLENDE LYSERØD UNGE!
Der lå også en lillebitte død unge, kun halvt så stor og hvor hovedet var spist. Jeg tænker, at den var dødfødt, og at Flora har øjnet chancen for lidt ekstra protein. Jeg fjernede den døde og rørte ikke ved den levende unge. Skyndte mig at sætte huset på plads og lægge noget ekstra blødt køkkenrulle ned i buret og følge Flora hen til ungen igen. Gav hende havregrød, græskarkerner og tørret kød. I går ville vi lige kigge til Flora og babyen, og da fandt vi ungen død
![:cry:](http://cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/3.1/png/64/1f622.png)
Vi er selvfølgelig rigtig kede af, at det længe, længe ventede første von Happy-kuld endte med to døde unger. Vi håber, at det bare er begyndervanskeligheder, for Flora virker ellers til at have sine moderinstinkter i orden. Og øjensynligt kan Sne bidrage med dét, han nu skal.
Er der nogen, der har et bud på, hvorfor ungerne døde, og om vi mon har gjort noget forkeret?
Vi lader Flora få lidt fred til at hele op, og så flytter hun ind hos Sne igen.
Mvh.
Frejas mor