Har et lille spørgsmål ang. min dværg, Mikkel.
Han er over det sidste stykke tid blevet UTROLIG hidsig og temperamentsfuld. Jeg købte ham tilbage i sommers og det er gået fint siden - han har altid nappet lidt når han var ude, men intet som gjorde ondt og ikke kunne stoppes med en let pusten.
På det sidste er han som sagt blevet virkelig gnaven. Jeg må ikke rykke på hans ting i hans bur - hvilket er fair nok, da det jo er "hans", men han angriber min hånd så snart den er i buret - og det er virkelig et angreb. Han kan bide sig hårdt fast - så hårdt, at jeg sagtens kan løfte hånden mens han hænger dér og dingler.
Det mærkelige er bare, at det ikke altid er sådan... Nogle gange vil han gerne snakke og ligeså snart han kommer op i hånden, så er der intet, mens der er nogle perioder, hvor han på ingen måde gider.
Selvom han er proppet med godbider og foder og mine hænder på ingen måde dufter af mad eller andre dyr, så bider han altså.
Hvad tror I dette skyldes? Har jeg fået mig en part-time hidsigprop, eller kan der være noget galt?
Skal jeg starte forfra med at gøre ham håndtam igen, tror I

Og så lige til sidst... Hvilke handsker benytter I til bide-glade hammier? Jeg har prøvet nogle stykker og synes han kan bide lige igennem...