Farvekode for agouti?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
sandi

Indlæg af sandi » 27. dec 2012 17:55

OK Tak. Jeg har senere erfaret at det billede af den off-white hamster som jeg har viste ved en fejl, var at det mørke dyr som står bagud ved siden af den off white: er farfar til stor jacob.- Hvornår forekommer der decideret chokolade farver og hvad frembringer chokolade??? :? jeg synes at moderen ligner så meget hvad jeg vil beskrive chokoladefarve. Måske er den egentligt chokolade farve et helt andet blanding af gener?? Jeg spørge måske dumt, men jeg vil så gerne avle på Stor Jacob når han blir store, og jeg ejer ikke hans mor eller far. Moderen er nemlig af ukendt afstamning. Hun bor ikke hos mig men vil gerne tage hende til udstillingen i februar, samt med faderen. Så kan jeg får nogle RIGTIGT GODE DOMMEREtil at kigge på dem  i levende lys. Det var IKKE MENT at I IKKE er rigtigt dommere!!!!!Jeg mener bare at der vil være et lejlighed til at får hele familien bedømt. :)  :!:
Sandi
HAMSTERHEAVEN
sandi : all good things comes to those who wait....

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 27. dec 2012 18:27

Jeg er enig i den helt klart er zobel :)

Som en lille rettelse til det første du skrevet, så er der ikke noget der hedder en zobel creme, da en zobel altid er creme. Zobel skrives ee U_, da varianten kræver tilstedeværelse af 2 recessive creme gener (ee) og mindst 1 dominant umbrouse gen (U_), så for at lave en zobel skal begge forældre være eller bærer creme (ee eller Ee) og mindst den ene skal være umbrouse (U_)

Jeg håber at forklaringen af gener, kan give dig et peg om hvad du skal parrer ham med, for at få flere zobels :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

sandi

St. jacob

Indlæg af sandi » 28. dec 2012 15:52

Ja, det gøre det, så der VIL BESTEMT kom flere zobels ude af HAMSTERHEAVEN Jeg tror at de er meget smuk.
MVH HAMSTERHEAVEN
sandi : all good things comes to those who wait....

Låst