Hvad farve er denne campbells?
stort set ja!Lykke O skrev:Burrus....forstår jeg dig ret at du har set så mørke agouti campbells at der ingen forskel har været på mave og topfarve.....??
Chile er købt som sort og er angiveligt også registreret som sådan fra opdrætters side, så på den stamtavle har vi ikke så meget at skulle have sagt.
Jeg måtte have den helt op i en meget god lampe og dele hårene fra hinanden på maven for at se at de var ticked - og dermed agouti.... dne lavede så sjovt nok også agouti-babyer med en sort han, det var derfor jeg måtte have kigget nærmere på maven! :oops: den TROEDE jeg nemlig også bare var en elendig sort...
så den kan bevæge sig begge veje...
men det er ikke til at give bud på farven på ungerne, hvis lyset på billederne ikke kan bruges til at se deres reelle farver - her tænker jeg at både mor og unge ser ud til at have skarpe agouti-markeringer og ser brune ud..
så jeg skal på ingen måde rode mig ud i at gætte på hvad ungerne er - for det vil være gætværk, hvis ikke billederne viser deres reelle farver bedre.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
Jeg giver dig ret burrus, havde bare ikke lagt mærke til farveændringen på billederne, da den sidste unge næsten også ser gulig ud (er lidt mørkere og en del mere blå-lilla i virkeligheden).
Grunden til jeg spurgte hvad farve den sidste baby evt. kunne have var, at jeg ikke havde regnet med andre farver end agouti og opal, muligvis også sort, blue og blue fawn... men hvis den sidste unge er dove eller red eyed lilac, som darkangel pænt foreslog - så er det ikke lige en af de farver jeg havde tænkt jeg ville få
Grunden til jeg spurgte hvad farve den sidste baby evt. kunne have var, at jeg ikke havde regnet med andre farver end agouti og opal, muligvis også sort, blue og blue fawn... men hvis den sidste unge er dove eller red eyed lilac, som darkangel pænt foreslog - så er det ikke lige en af de farver jeg havde tænkt jeg ville få
den kan også nå at skifte nuance mange gange endnu :)
det oplevede jeg da jeg ville lave de blå... en unge kunne gå fra blå til sort og tilbage igen flere gange inden for de første 2 uger :lol: :oops: og det hang helt sikkert sammen med farvekvaliteten på de blå i starten! :oops:
det oplevede jeg da jeg ville lave de blå... en unge kunne gå fra blå til sort og tilbage igen flere gange inden for de første 2 uger :lol: :oops: og det hang helt sikkert sammen med farvekvaliteten på de blå i starten! :oops:
Pia B
-
Det lyder rigtig spændende, men ikke ligefrem noget der gør det lettereburrus skrev:stort set ja!Lykke O skrev:Burrus....forstår jeg dig ret at du har set så mørke agouti campbells at der ingen forskel har været på mave og topfarve.....??
Chile er købt som sort og er angiveligt også registreret som sådan fra opdrætters side, så på den stamtavle har vi ikke så meget at skulle have sagt.
Tænkte også tidligere at vi kunne lade det komme an på en prøve, hvis vi kunne finde en egnet sort han, men ja i dette tilfælde er det jo i hvert tilfælde noget der arves videre til hendes unger og ja, hvad har man så lige bevist
Lykke O skrev:Det lyder rigtig spændende, men ikke ligefrem noget der gør det lettereburrus skrev:stort set ja!Lykke O skrev:Burrus....forstår jeg dig ret at du har set så mørke agouti campbells at der ingen forskel har været på mave og topfarve.....??
Tænkte også tidligere at vi kunne lade det komme an på en prøve, hvis vi kunne finde en egnet sort han, men ja i dette tilfælde er det jo i hvert tilfælde noget der arves videre til hendes unger og ja, hvad har man så lige bevist
at der trænger til at komme noget godt sort ind i den linje :lol:
Pia B
Fnisburrus skrev:Lykke O skrev:Det lyder rigtig spændende, men ikke ligefrem noget der gør det lettereburrus skrev: stort set ja!
at der trænger til at komme noget godt sort ind i den linje :lol:
-
Så må jeg finde en ordentlig sort til den elendige, og se om den vil kunne redde farven?
- og så måske en blue til den muligvis dove eller red eyed lilac... eller blue fawn, det må tiden vise
Jeg håber jo på begge unger bliver ligeså gode som deres forældre, uanset hvor elendig moderen er...
- og så måske en blue til den muligvis dove eller red eyed lilac... eller blue fawn, det må tiden vise
Jeg håber jo på begge unger bliver ligeså gode som deres forældre, uanset hvor elendig moderen er...
Senest rettet af miss-chokolat 31. jan 2013 21:34, rettet i alt 1 gang.
-
moderen er skam ikke elendig
hun har bare været uheldig med sine gener
hvis du vil redde den sorte er blue fawn ikke en god ide da den ikke er en sort variant, genkoden på blue fawn er dd pp
hvis du vil redde den sorte er blue fawn ikke en god ide da den ikke er en sort variant, genkoden på blue fawn er dd pp
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Tror også det er det, hun mener !!darkangel87 skrev:moderen er skam ikke elendig
- synes selv det lyder sådan lidt som om, den er elendig(syg og dårlig)...åh hun har det såååå elendigt :oops:
-
bare mig der har en ide om at ingen hamster er elendig, farven kan være dårlig, men hamsteren har garanteret stadig noget godt i sig, så undgår helst det udtrykLykke O skrev:Tror også det er det, hun mener !!darkangel87 skrev:moderen er skam ikke elendig
- synes selv det lyder sådan lidt som om, den er elendig(syg og dårlig)...åh hun har det såååå elendigt :oops:
Kan jeg godt forstå, men tror det blev skrevet som det blev fordi der tidligere var nogen der skrev, at hun var en elendig sortdarkangel87 skrev:bare mig der har en ide om at ingen hamster er elendig, farven kan være dårlig, men hamsteren har garanteret stadig noget godt i sig, så undgår helst det udtrykLykke O skrev:Tror også det er det, hun mener !!darkangel87 skrev:moderen er skam ikke elendig
- det er jo skrevet i kursiv
-
Jeg ville overveje at sætte den sorte hun med en sort han af bedre farvekvalitet, ikke en blue fawndarkangel87 skrev:hvis du vil redde den sorte er blue fawn ikke en god ide da den ikke er en sort variant, genkoden på blue fawn er dd pp
Overvejede så måske en blue til den anden unge (som enten er blue fawn, dove eller red eyed lilac)
-------------------------
Chile er bestemt ikke elendig
-
miss-chokolat skrev:Jeg ville overveje at sætte den sorte hun med en sort han af bedre farvekvalitet, ikke en blue fawndarkangel87 skrev:hvis du vil redde den sorte er blue fawn ikke en god ide da den ikke er en sort variant, genkoden på blue fawn er dd pp
Overvejede så måske en blue til den anden unge (som enten er blue fawn, dove eller red eyed lilac)
-------------------------
Chile er bestemt ikke elendig
forstår ikke helt din brug af blue?
for blue er jo blå, som er en farve i sig seldet
ved så ikke om du kalder dem blue fordi de har et blåligt skær (pånær dove som er brunlig)