Hvornår slås de?
Hvornår slås de?
Hej alle hamster glade mennesker! :D
Først og fremmest så ved jeg ikke lige om dette emne er placeret rigtigt.
For at finde ud af Hannibal's (guldhamster) nogenlunde alder. Derfor må jeg nødt til at vide, hvornår hamster ungerne vil begynde at slås (til døden), altså hvor gamle de cirka vil være?
Hannibal er købt i dyrehandel, så jeg kan ikke være 100% sikker på hvor gammel han vil være.
Først og fremmest så ved jeg ikke lige om dette emne er placeret rigtigt.
For at finde ud af Hannibal's (guldhamster) nogenlunde alder. Derfor må jeg nødt til at vide, hvornår hamster ungerne vil begynde at slås (til døden), altså hvor gamle de cirka vil være?
Hannibal er købt i dyrehandel, så jeg kan ikke være 100% sikker på hvor gammel han vil være.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
jeg kan bare ikke helt lure hvad du vil bruge den info til? du vil vel ikke forsøge at sætte ham sammen med en anden for at se om de slås?
(ja jeg har hørt meget uden mine ører er faldet af endnu :oops: )
men som regel - så begyndte mine at slås ved 8-10 ugers alderen. efter de 10 uger var det FULDSTÆNDIG slut med kønsgruppe, ofte endda allerede ved senest 8 uger...
tror du nemmere kan lure hans alder ved at veje ham og se på hans generelle udvikling
(ja jeg har hørt meget uden mine ører er faldet af endnu :oops: )
men som regel - så begyndte mine at slås ved 8-10 ugers alderen. efter de 10 uger var det FULDSTÆNDIG slut med kønsgruppe, ofte endda allerede ved senest 8 uger...
tror du nemmere kan lure hans alder ved at veje ham og se på hans generelle udvikling
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Nej ville jeg aldrig gøre Det er jo dyrplageri at gøre!
Jeg vil prøve på, at finde ud af hans nogenlunde alder. Han er købt d. 30/6-2012, hvis man siger at han så har gået sammen med en sin bror/søster (der var kun Hannibal og den anden tilbage) så er det 4 uger han er (hvor de oftest bliver solgt). Og hvis han har været ældre ved køb, kan han maks. have været 7/8 uger.
Jeg synes bare at det kunne være dejligt, at vide hans nogenlunde alder. Så jeg ikke blive overrasket over vægttab osv. en gang.
Hans vægt steg i 1/1,5 måned hvor han så har holdt sin vægt på omkring 143, +/- 2 gram.
Jeg vil prøve på, at finde ud af hans nogenlunde alder. Han er købt d. 30/6-2012, hvis man siger at han så har gået sammen med en sin bror/søster (der var kun Hannibal og den anden tilbage) så er det 4 uger han er (hvor de oftest bliver solgt). Og hvis han har været ældre ved køb, kan han maks. have været 7/8 uger.
Jeg synes bare at det kunne være dejligt, at vide hans nogenlunde alder. Så jeg ikke blive overrasket over vægttab osv. en gang.
Hans vægt steg i 1/1,5 måned hvor han så har holdt sin vægt på omkring 143, +/- 2 gram.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
ah ja ok
hvad vejede han da han flyttede ind?
hvad vejede han da han flyttede ind?
Pia B
Det er et godt spørgsmål :oops:
Jeg turde ikke at bære på ham (turde jeg først efter halvanden uge, han kravlede så også selv op i min hånd til sidst), så jeg kunne ikke veje ham. Men 90 gr. +/- 25 gr. (Han er en stor hammi)
Jeg turde ikke at bære på ham (turde jeg først efter halvanden uge, han kravlede så også selv op i min hånd til sidst), så jeg kunne ikke veje ham. Men 90 gr. +/- 25 gr. (Han er en stor hammi)
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
ja ok - så var han godt over de 4 uger!
synes 4 ugers af de n pæne linjer typisk vejer mellem 45-60g som 4-5 ugers! så han har jo nok ligget på de ca 10 ugers penge som 90g
synes 4 ugers af de n pæne linjer typisk vejer mellem 45-60g som 4-5 ugers! så han har jo nok ligget på de ca 10 ugers penge som 90g
Pia B
Jeg tror jeg vil gætte på 8/9 uger, da han er lidt over gennemsnits størrelsen.
Ved du tilfældigvis, om man kan bruge saltvands øjendråber (pH-værdien passer) til hamstere? Mange bruger dem til rotter, hvorfor så ikke også hamstere.
http://www.gnaverforum.dk/viewtopic.php ... er#p635753
Ved du tilfældigvis, om man kan bruge saltvands øjendråber (pH-værdien passer) til hamstere? Mange bruger dem til rotter, hvorfor så ikke også hamstere.
http://www.gnaverforum.dk/viewtopic.php ... er#p635753
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
dælme godt spørgsmål! hvis de ikke er af ret store linjer så passer de 3 måneder som sådan fint for de 100gHamsterPigen skrev:(undskyld jeg blander mig)
Men hvor gammel kan en han så har været da han vejet 100 gram ved køb ?
fik at vide at han var 3-4 måneder (købt i oktober, vejer nu 126)
Pia B
Tror du godt, at en dyrehandel har kunnet få fat på store guldhamstere?burrus skrev:dælme godt spørgsmål! hvis de ikke er af ret store linjer så passer de 3 måneder som sådan fint for de 100gHamsterPigen skrev:(undskyld jeg blander mig)
Men hvor gammel kan en han så har været da han vejet 100 gram ved køb ?
fik at vide at han var 3-4 måneder (købt i oktober, vejer nu 126)
Normalt ser man jo sådan nogle små skravl i dyrehandelen. Nu bliver jeg lidt usikker, hvis ikke dyrehandelen har "store hamstere", så vejede Hannibal måske kun omkring 70 gr.
I Sverige har de store guldhamstere (180 gram), ikke?
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
jo de kan sagtens have fået fat i nogle af pæn størrelse efterhånden... det er ved at være ret udbredt at hannerne er kommet op i +150g og hunnerne +160-170g sådan generelt rundt omkring. Der er blevet fokuseret MEGET på størrelse i hele europa de sidste par år...
enkelte lande er dog ved at se de negative sider, som svenskerne også så da de fik for travlt med at deres "jo større jo bedre"... de bliver ganske enkelt "lazy breeders" og nogle bliver endda helt sterile af at blive så store (200g+)..
men størrelses-fikseringen har spredt sig til hele europa - også grossisterne som leverer til dyrehandlerne...
enkelte lande er dog ved at se de negative sider, som svenskerne også så da de fik for travlt med at deres "jo større jo bedre"... de bliver ganske enkelt "lazy breeders" og nogle bliver endda helt sterile af at blive så store (200g+)..
men størrelses-fikseringen har spredt sig til hele europa - også grossisterne som leverer til dyrehandlerne...
Pia B
tja - størrelsen fylder i hvert fald rigtig meget for rigtig mange europæiske opdrættere! :?Maria1997 skrev:Okay. Men prøver de stadig på af få dem større og større, selvom der sker "uheld"?
mange synes åbenbart større er bedre - og det kan åbenbart ikke blive stort nok... :?
Pia B
Sjov ide de har fået! :?burrus skrev:tja - størrelsen fylder i hvert fald rigtig meget for rigtig mange europæiske opdrættere! :?Maria1997 skrev:Okay. Men prøver de stadig på af få dem større og større, selvom der sker "uheld"?
mange synes åbenbart større er bedre - og det kan åbenbart ikke blive stort nok... :?
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria