Gode snacks ?

Beskrivelse mangler
Låst
vonJul

Gode snacks ?

Indlæg af vonJul » 23. feb 2013 14:25

Hey alle!
Nu har jeg jo to Roborovskis dværghamster, og jeg må indrømme de er nogle meget kræsne piger (var de ikke i starten, men de er de dælme blevet).

Jeg fodrer med Bunny Dværghamsterfoder hvilket de spiser op af, men jeg vil også gerne forkæle dem engang imellem.
Til at starte med spiste de stort set alt lækkert jeg kunne give dem (gulerødder, æbler, agurk, hundekiks og vådfoder t. kat m.v.), men den sidste månedstid har de ikke villet røre noget som helst medmindre det er noget nyt slags frugt eller deres tørrede æbler -.- Det bekymre mig lidt at de ikke engang vil røre agurk mere :?

Derfor ville jeg lige høre om jeres hamster er lige så "kræsne" med deres snacks?

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 24. feb 2013 08:20

Jeg synes det er lidt forskellige hvor kræsne mine er. Jeg synes som unger er de ofte mere altædende, men lige pludselig så vil de ikke spise det jeg giver dem. Så det lyder til de er blevet voksne og voldsom kræsne
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 24. feb 2013 08:28

Jeg har også en MEGET kræsen hamster. Det eneste der virker af hunde eller kattetørfoder, er disse hundekiks:

http://www.lux-shoppen.dk/hundekiks-p-2 ... SnAqaLEJBw

Ellers er der jo havregryn, tørrede bananer (meget sukker), tørrede æbler (også meget sukker), havregrød (baseret på vand), kogt pasta/spaghetti og ærter.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

burrus

Indlæg af burrus » 24. feb 2013 08:41

robo'er hører generelt ikke de mest madglade - sådan ud fra de erfaringer jeg har gjort mig :)
Det er som om, at hvis de har nok i deres foder så gider de ikke alt det guf :)  Det er jo så både godt og skidt  :)
"guf" som agurk er så heller ikke "guf" i min verden. Agurk og salat indeholder enorme mængder vand - og det kan et dyr som robo'en ikke bruge til voldsomt meget, da de fra naturens side ikke har verdens største vand indtag.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. feb 2013 11:13

Maria1997 skrev:Jeg har også en MEGET kræsen hamster. Det eneste der virker af hunde eller kattetørfoder, er disse hundekiks:

Ellers er der jo havregryn, tørrede bananer (meget sukker), tørrede æbler (også meget sukker), havregrød (baseret på vand), kogt pasta/spaghetti og ærter.
Jeg har købt sådan kiks i min land og fritid! Kenai elsker dem!
(PS skal pasta'en være kogt? )

vonJul

Indlæg af vonJul » 24. feb 2013 11:58

mosegaardmortensen89 skrev:Jeg synes det er lidt forskellige hvor kræsne mine er. Jeg synes som unger er de ofte mere altædende, men lige pludselig så vil de ikke spise det jeg giver dem. Så det lyder til de er blevet voksne og voldsom kræsne
Det kan egentligt godt være der er noget i snakken om at de er blevet voksne.
burrus skrev:robo'er hører generelt ikke de mest madglade - sådan ud fra de erfaringer jeg har gjort mig  
Det er som om, at hvis de har nok i deres foder så gider de ikke alt det guf   Det er jo så både godt og skidt  
"guf" som agurk er så heller ikke "guf" i min verden. Agurk og salat indeholder enorme mængder vand - og det kan et dyr som robo'en ikke bruge til voldsomt meget, da de fra naturens side ikke har verdens største vand indtag.
Ja okay, det er måske forkert af mig at sætte agurk i guf-kategorien  :lol: Jeg gør det kun fordi de aldrig havde prøvet det før jeg gav dem det, og de  første gange var det totalt hit, men efter det vil de ikke engang i nærheden af det ;) og det gør mig lidt usikker med hensyn til kommende udstillinger ;)
HamsterPigen skrev:
Maria1997 skrev: Jeg har også en MEGET kræsen hamster. Det eneste der virker af hunde eller kattetørfoder, er disse hundekiks:

Jeg har også sådanne hundekiks.. Lige nu er de ikke interesseret i dem, men jeg gemmer dem og får de ikke interesse i dem igen, kan jeg altid forære dem til Charlie, min faster og onkels hund xD
Men af de andre ting som Maria nævner, der er der ikke meget andet interesse end i æblerne -.-

Ud fra alt dette kan jeg konkludere at jeg har normale Robo'er og bare må leve med at de har det ganske fint med deres foder og kun vil have snacks i sjældne tilfælde :P

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 24. feb 2013 12:24

HamsterPigen skrev:
Maria1997 skrev:Jeg har også en MEGET kræsen hamster. Det eneste der virker af hunde eller kattetørfoder, er disse hundekiks:

Det ved jeg faktisk ikke helt om det skal være?
Jeg har bare altid kogt det.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

burrus

Indlæg af burrus » 24. feb 2013 12:43

vonJul skrev: men efter det vil de ikke engang i nærheden af det ;) og det gør mig lidt usikker med hensyn til kommende udstillinger  
det tror jeg ikke du skal bekymre dig om :)  evt kan du bare give dem et stykke agurk og et stykke gulerod - så skal de nok gå i enten det ene eller andet, hvis de føler behov for det :)  (gulerødder holder længere tid på væsken, hvor agurker hurtigt bliver "klamme"/tørrer ind)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 24. feb 2013 12:43

Maria1997 skrev:
HamsterPigen skrev:

Det kan både være kogt eller ikke kogt. Det må bare ikke være tilsat salt  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 24. feb 2013 12:48

mosegaardmortensen89 skrev:
Maria1997 skrev:
HamsterPigen skrev: Jeg har købt sådan kiks i min land og fritid! Kenai elsker dem!
Det kan både være kogt eller ikke kogt. Det må bare ikke være tilsat salt  :D
Pyha! mange tak

Låst