Lindes F-kuld

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Besvar
chlin

Lindes F-kuld

Indlæg af chlin » 20. mar 2013 00:34

Ja så er mit F-kuld også på trapperne (sikke mange kuld jeg får for tiden).
Moderen til kuldet er min egen Malthes Sølvregn. Sølvregn er en dejlig, stor og smuk pige. Sølvregn er altid fuld af liv og er kendt for hendes griselyde, når tingene ikke går som hun gerne vil have det. Og så har hun en evne til at bryde ud og gemme sig under skabe!
Sølvregn har været mor til to kuld tidligere, hvor der er kommet nogle fantastiske unger. Blandt andet min egen Lindes Gandalf, som er blevet kåret til Champion. Sølvregn er en fantastisk mor, som passer ungerne rigtigt godt. Dette er Sølvregns sidste kuld inden hun fylder 1 år og skal på velfortjent pension.
Faderen til dette kuld er Teddy, som tilhører min kollega og veninde Anni. Teddy er en dejlig lille fyr, som altid er glad og positiv og meget gerne vil snakke. Teddys udseende er ikke det flotteste, for hans sorte farve er noget mere gul end ønskelig. Til gengæld har han et utroligt flot hvidt bånd, som jeg håber han kan videregive til nogen af ungerne. Og for mig betyder temperament også altid mere end farve, så jeg er sikker på at han vil producere en masse dejlige kælehamstre.

Her ses aftenen, da Sølvregn endelig lod sig charmere af Teddy:
Billede

Parringen fandt sted den 13. marts og 4 dage senere var Sølvregn ikke i brunst, så der forventes unger i reden den 29. marts.
Sølvregn er Silverdove (aa Bb E_ ll pp Sgsg) og Teddy er hvidbåndet sort (aa Baba B_ E_ ll P_). Teddy kan bære på nogle gener, vi ikke kender. Men som udgangspunkt forventes følgende:
100% langhårede
50% hvidbåndet
Sort
Sølvsort
Og så kan der dukke følgende op:
Chokolade, Dove, Silverdove og Cremevarianter
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

chlin

Indlæg af chlin » 23. mar 2013 00:17

Ja nu hvor Sølvregn alligevel var ude på vægten, skulle jeg da lige prøve om jeg kunne få et billede af hendes begynde mave inden hun stak af fra faunaboksen
Billede

Vægten sagde 186 g, dvs at hun har taget ca 24 g på

Billede

Alphas

Indlæg af Alphas » 23. mar 2013 17:50

Jeg glæder mig abnormt meget til at se udfaldet af denne parring. :D
Mads og jeg blev jo helt solgt senest til messen, og vi glæder os sådan til at se hvilke unger der kommer fra denne parring!

Siden jeg var for langsom ved Twix, håber vi at der kommer en hvidbåndet sort/sort/sølvsort, langhåret han - som bestilt :D
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

chlin

Re: Lindes F-kuld

Indlæg af chlin » 30. mar 2013 17:10

Er rigtigt træt af mine hunner lige nu. Nu er det anden gang på kort tid at en af mine hunner leger drægtig uden at være det.
Sølvregn har desværre ingen unger fået. Hun har taget hele 30 gram på, men har manglet maven... Og det var desværre ikke uden grund...

Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 30. mar 2013 18:00

Øv... Hvor træls hun sådan har snydt
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

PiaH

Indlæg af PiaH » 30. mar 2013 19:00

Øv da
Fra mig og Zoo

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 30. mar 2013 19:59

Det er da træls at hun har snydt dig :(

mjoller

Indlæg af mjoller » 30. mar 2013 21:04

Øv altså, det da også tarveligt at hun snyder. Det kunne ellers have været spændende at se resultatet :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

chlin

Indlæg af chlin » 7. apr 2013 14:32

Sølvregn blev parret påny med Teddy tirsdag aften og er så på weekend hos Anni og Teddy. Der var igen parringer mellem dem lørdag aften.
Jeg håber at hun nu er blevet drægtig. Er hun ikke det vil jeg ikke forsøge mere. Sølvregn er næsten 1 år, så hun er ved at være for gammel selvom hun er sund og rask.

Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. apr 2013 14:35

Jeg håber det er lykkes :pray:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin

Indlæg af chlin » 11. apr 2013 13:08

Sølvregn var desværre i brunst igen onsdag aften, så det er ikke lykkedes at få hende drægtig.
Derfor aflyses kuldet nu og Sølvregn får lov til at gå på en velfortjent pension.

Hun har været en dejlig mor til de to kuld hun har haft og lavet mange skønne unger (det er der jo flere herinde der kan give mig ret i :D ). Jeg har selv Gandalf efter hende og han er i al fald en smuksak :D

Billede

milla.b

Indlæg af milla.b » 11. apr 2013 13:45

Øv altså! Det kunne ellers være en smadder spændene parring! :(
Calobe's hamsteropdræt

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 11. apr 2013 21:05

Synes det er en klog beslutning.

Ville helt sikkert have været lækre unger, men så er det godt Sølvregn allerede har lavet en god stak lækre unger :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Besvar