Adskille robo par
Adskille robo par
Hejsa
Jeg er nødt til at få styr på nogle ting, jeg er forvirret omkring, så jeg håber at I herinde kan oplyse mig
Jeg har et robo par der har fået 4 unger her den 20. august. Det går fint med både forældre og unger, far hjælper lidt til med pasningen af de små.
Jeg har læst at hunnen nok er blevet parret umiddelbart efter fødslen, ergo er hun jo nok gravid igen nu..
Mit spørgsmål går på, om jeg så ikke bør fjerne hannen, for at undgå hunnen bliver ved og ved med at blive parret?
Jeg ønsker ikke at hun skal slides op, og det bliver jo også voldsomt mange unger at skulle få videreformidlet til nye hjem efterhånden.
Hvordan gør man dette med opdelingen normalt?
Jeg har læst at robo'erne er meget sociale, og bør holdes ihvertfald to sammen.. Menes der så af samme køn?
Jeg håber I kan gøre mig klogere
Med venlig hilsen Kirsten
samt Prop og Berta & de 4 små rejer
Jeg er nødt til at få styr på nogle ting, jeg er forvirret omkring, så jeg håber at I herinde kan oplyse mig
Jeg har et robo par der har fået 4 unger her den 20. august. Det går fint med både forældre og unger, far hjælper lidt til med pasningen af de små.
Jeg har læst at hunnen nok er blevet parret umiddelbart efter fødslen, ergo er hun jo nok gravid igen nu..
Mit spørgsmål går på, om jeg så ikke bør fjerne hannen, for at undgå hunnen bliver ved og ved med at blive parret?
Jeg ønsker ikke at hun skal slides op, og det bliver jo også voldsomt mange unger at skulle få videreformidlet til nye hjem efterhånden.
Hvordan gør man dette med opdelingen normalt?
Jeg har læst at robo'erne er meget sociale, og bør holdes ihvertfald to sammen.. Menes der så af samme køn?
Jeg håber I kan gøre mig klogere
Med venlig hilsen Kirsten
samt Prop og Berta & de 4 små rejer
Re: Adskille robo par
Ja jeg ville flytte ham fra Bertha:) de kan også gå alene:)
Tak for svar
Jeg vil flytte hannen.
Når ungerne er blevet selvstændige, hvor længe kan de så gå sammen, før de bør kønsopdeles?
Med venlig hilsen
Kirsten
Jeg vil flytte hannen.
Når ungerne er blevet selvstændige, hvor længe kan de så gå sammen, før de bør kønsopdeles?
Med venlig hilsen
Kirsten
Jeg ville kønsopdele dem når de er 4 uger gamle:)
Er det ikke allerede når de er 3 uger de skal deles op, eller husker jeg forkert?Luna skrev:Jeg ville kønsopdele dem når de er 4 uger gamle:)
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
Nej det er 4uger ved roboer:)
TUSIND tak
Venlig hilsen Kirsten
Venlig hilsen Kirsten
-
man siger gerne 4 uger for kønsopdeling for alle arterneMaia skrev:Er det ikke allerede når de er 3 uger de skal deles op, eller husker jeg forkert?Luna skrev:Jeg ville kønsopdele dem når de er 4 uger gamle:)
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg kønsopdeler ved 4 ugers alderen ved alle arterMaia skrev:Er det ikke allerede når de er 3 uger de skal deles op, eller husker jeg forkert?Luna skrev:Jeg ville kønsopdele dem når de er 4 uger gamle:)
Det er kun hvis hunnen får et nyt kuld efter 3 uger, at det første kuld fravænnes der. Det skete ved vores første vinterhvid par, men vi har så efterfølgende været ret opmærksomme på at få hannen fjernet når vi er sikre på at hunnen er drægtig, da det efter min overbevisning er ret hårdt for hende at få flere kuld lige i træk.
-
Du kan evt. beholde en han eller hun unge og sammen føre med enten mor eller far så de har en ny partner at gå med
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Tak for jeres gode svar
Ja, jeg var desværre ikke opmærksom på at hunnen ville blive parret straks efter fødslen. Nu er Prop (hannen) kommet for sig selv - det er han ikke helt tilfreds med kan jeg se - men mor Berta og de fire babyer har nu fred.
Fremover kommer hanner og hunner kun sammen parvis når de skal parres
Jeg vil overveje, om jeg skal beholde en unge
Ja, jeg var desværre ikke opmærksom på at hunnen ville blive parret straks efter fødslen. Nu er Prop (hannen) kommet for sig selv - det er han ikke helt tilfreds med kan jeg se - men mor Berta og de fire babyer har nu fred.
Fremover kommer hanner og hunner kun sammen parvis når de skal parres
Jeg vil overveje, om jeg skal beholde en unge