Udsat for lopper
Udsat for lopper
Hej,
Jeg har en dejlig guldhamster herhjemme som umiddelbart ser ud til at have det fint. Hun virker ikke til at klø sig eller noget men nu er det sådan at vi lige har opdaget lopper hos mine katte. Og da jeg kan læse på nettet at lopper lever som larver og æg der hvor de falder ud af kattens pels bliver jeg ret bekymret da begge kattes ynglings sted er på toppen af mit akvarie med Joy i. Her vil der jo så højst sandsynligt være faldet lopper ned.
Joy skal vel have noget frontline men hvor meget skal hun have? Hvor tit skal hun have det? Og hvor på kroppen skal det gives?
Jeg har rigtigt mange ting lavet af træ i buret hvordan sikrer jeg mig bedst død for evt. lopper på disse? Hele buret skal selvfølgelig nok blive skiftet.
På forhånd tak
Jeg har en dejlig guldhamster herhjemme som umiddelbart ser ud til at have det fint. Hun virker ikke til at klø sig eller noget men nu er det sådan at vi lige har opdaget lopper hos mine katte. Og da jeg kan læse på nettet at lopper lever som larver og æg der hvor de falder ud af kattens pels bliver jeg ret bekymret da begge kattes ynglings sted er på toppen af mit akvarie med Joy i. Her vil der jo så højst sandsynligt være faldet lopper ned.
Joy skal vel have noget frontline men hvor meget skal hun have? Hvor tit skal hun have det? Og hvor på kroppen skal det gives?
Jeg har rigtigt mange ting lavet af træ i buret hvordan sikrer jeg mig bedst død for evt. lopper på disse? Hele buret skal selvfølgelig nok blive skiftet.
På forhånd tak
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Re: Udsat for lopper
Jeg har ikke selv brugt frontline før, men har læst at folk tager lidt på en vatpind og så "nulre" hamsterens nakke. Hvor meget og hvor mange gange er jeg ikke sikker på, men det jeg sikker på nogle herinde kan svare på
Angående dine træ ting, så skold dem med kogene vand og smid dem i fryseren i 1-2 døgn, så burde æg, larver og lopper dø.
Det anbefales også at gøres med nye tinger man køber
Fandt lige det her link på dansk hamster info
http://hamsterinfo.dk/artikler/helbred- ... parasitter
Angående dine træ ting, så skold dem med kogene vand og smid dem i fryseren i 1-2 døgn, så burde æg, larver og lopper dø.
Det anbefales også at gøres med nye tinger man køber
Fandt lige det her link på dansk hamster info
http://hamsterinfo.dk/artikler/helbred- ... parasitter
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt
Fischers hamsteropdræt
Loppekur skal gives hver 4 uge for at ha' nogen virkning, det gælder alle slags dyr.
Jeg giver et lille spray på hamsterens ryg.
Min erfaring er at at spraye det på er bedre en brug med vatpind da man kan risikere at hamsteren ikke får nok middel fra vatpinden, og dermed er virkningen ikke effektiv nok.
Jeg giver et lille spray på hamsterens ryg.
Min erfaring er at at spraye det på er bedre en brug med vatpind da man kan risikere at hamsteren ikke får nok middel fra vatpinden, og dermed er virkningen ikke effektiv nok.
Fra mig og Zoo
Så bliver det med vatpind da det vi har til kattene er med pipette , kan man komme til at give for meget, eller er det bare sådan en god gang barokke? Alt tilbehør bliver skoldet mm i weekenden.
Knus Emma,
Du skal bruge frontline spray, ikke det fra pippetter til kattene, det ville jeg ikke ture gøre.
Sådan ser det ud det frontline: http://www.petworld.dk/product/frontlin ... 9.aspx#top
Den findes i en med 100 ml., men det er der ikke noget billede af.
Sådan ser det ud det frontline: http://www.petworld.dk/product/frontlin ... 9.aspx#top
Den findes i en med 100 ml., men det er der ikke noget billede af.
Fra mig og Zoo
Fordi det er for kraftigt eller hvad?
Knus Emma,
Fordi så får kattene ikke den mængede de skal ha', og fordi jeg har hørt at det bedste er frontline til hamster.
Min dyrlæge andbefaler kun frontline spray til hamster, ikke pippeter.
Min dyrlæge andbefaler kun frontline spray til hamster, ikke pippeter.
Fra mig og Zoo
Ok, så bliver det købt
Knus Emma,
Jeg har med susces brugt Frontline Spray til mine hamstere, og det kan klart anbefales når man har lopper, lus eller blodmider. Både til behandling og forebyggelse.
Det er i hvert fald noget med at frontline pipette er farligt for hamstere, så det ville jeg holde mig langt fra!
Sprayen indeholder kun et aktiv stof, som hamstere tåler ganske godt endda
pipetterne indeholder to aktive stoffer - det ene er det samme som i sprayen, men derudover endnu et aktivt stof, som er meget meget stærkt og hamstere tåler det ikke.
pipetterne indeholder to aktive stoffer - det ene er det samme som i sprayen, men derudover endnu et aktivt stof, som er meget meget stærkt og hamstere tåler det ikke.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Ok, jeg køber bare sprayen
Knus Emma,
Vi har også kun haft gode erfaringer med sprayen
Jeg plejer at bruge vatpinde, da jeg ellers er bange for at overdosere og derved gøre hamsteren syg.
Væsken kommer i en lille beholder, fx kapsel, og så rører jeg vatpinden rundt deri og så i hamsterens nakke.
Det fungerer her hvertfald Alt held og lykke!.
Jeg plejer at bruge vatpinde, da jeg ellers er bange for at overdosere og derved gøre hamsteren syg.
Væsken kommer i en lille beholder, fx kapsel, og så rører jeg vatpinden rundt deri og så i hamsterens nakke.
Det fungerer her hvertfald Alt held og lykke!.