De voksne ørkenrotter

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

De voksne ørkenrotter

Indlæg af burrus » 21. okt 2013 13:51

Oh well, i dag var store veje- og billededag for de voksne ørkenrotter, så dem må I jo nok også hellere få at se :wink:

Lad os starte med hende, som jeg ved at Nikoline helst vil se :lol:
LUX Sif - mor til Kuld B. Da jeg har besluttet at beholde hendes søn til videre avl - og Nikoline gerne ville have en trio af ørkenrotter, lader jeg Sif flytte med hendes to døtre hjem til Nikoline :)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
(sig er lidt "skarp" over ryggen - hun fodrer jo på 6 sultne babyer :P )


Næste pige i rækken er smukke Tusse's Sigrid :)
Billede
Billede
Billede

Så er der en herre - LUX Balder - farmand til ungerne :)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Så er der de tre svenske piger - lad os starte med lille Kajsa :) (hun er dårlig rex - derfor den lidt sjove pels :) )
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Smukke Sini
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
(og jeg skal SÅ meget have fundet en anden fotoløsning til hende - den "sortbrune" træoverflade står virkelig ikke godt til hende :oops: det krævede alt for meget photoshop-arbejde at vise hendes egentligt farve bare næsten! :oops: )

til sidst smukke dejlige store blide Freja - hun er simpelthen SÅ lækker en ørkendimmer på alle måder! :love4: og det ses også på mængden af billeder jeg fik af hende :oops:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
ihhh det er ikke pænt at have favoritter, men Freja er altså så småt ved at blive en favorit herhjemme :oops:


... og så lover jeg at der går i hvert fald 3-4 dage før jeg forstyrrer igen med nye billeder af ørkenrotte-ungerne :oops:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af Luna » 21. okt 2013 18:54

Åhhh <3 <3 <3 Sif :love4:
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af PiaH » 21. okt 2013 21:51

De er smukke :-)
Fra mig og Zoo

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af Fyrsting » 22. okt 2013 07:05

De er simpelthen så søde og smukke :love4:

Jeg kender absolut intet til ørkenrotter, men har hørt at de har en tendens til at bide. Er dette korrekt?

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af burrus » 22. okt 2013 07:20

Fyrsting skrev:De er simpelthen så søde og smukke :love4:

Jeg kender absolut intet til ørkenrotter, men har hørt at de har en tendens til at bide. Er dette korrekt?
Jeg vil faktisk sige tværtimod, hvis man får dem fra er sted, hvor der er lidt omtanke med avlen :)
Jeg er kun blevet bidt af to jeg fik fra en foderopdrætter, som avler på temperament. De begyndte at bide efter deres første kuld og stresse rigtig meget selv efter ungerne var fravænnet. Selv de jeg havde fra en dyrehandel for nogle år siden bed aldrig! :) dem jeg har nu har aldrig virket til på nogen måde at ville bide :)

Tror det er med ørkenrotter som med hamstere - hvis ikke de avles fornuftigt mht temperament og presses nok, så jo så kan de godt bide... Men avles de fornuftigt og håndteres fornuftigt, så bider de ikke mere end hamstere gør :) (samlet set har jeg fået langt flere hamsterbid end ørkenrottebid faktisk :) )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 22. okt 2013 08:20

Wow.. De er smukke :love4:

Er helt vild med Sigrid og Sif. De er da bare for lækre :heart:

Mega gode billeder af dem alle sammen :thumb:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af Fyrsting » 22. okt 2013 08:59

burrus skrev:
Fyrsting skrev:De er simpelthen så søde og smukke :love4:

Jeg kender absolut intet til ørkenrotter, men har hørt at de har en tendens til at bide. Er dette korrekt?
Jeg vil faktisk sige tværtimod, hvis man får dem fra er sted, hvor der er lidt omtanke med avlen :)
Jeg er kun blevet bidt af to jeg fik fra en foderopdrætter, som avler på temperament. De begyndte at bide efter deres første kuld og stresse rigtig meget selv efter ungerne var fravænnet. Selv de jeg havde fra en dyrehandel for nogle år siden bed aldrig! :) dem jeg har nu har aldrig virket til på nogen måde at ville bide :)

Tror det er med ørkenrotter som med hamstere - hvis ikke de avles fornuftigt mht temperament og presses nok, så jo så kan de godt bide... Men avles de fornuftigt og håndteres fornuftigt, så bider de ikke mere end hamstere gør :) (samlet set har jeg fået langt flere hamsterbid end ørkenrottebid faktisk :) )
Fedt, det er jeg faktisk glad for at høre - det kunne da godt være jeg kunne blive fristet til et par en dag :P De er godt nok søde.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af Luna » 22. okt 2013 11:41

Jeg er aldrig blevet bidt af ørkenrotter. Jeg har faktisk en overbevisning om at hamstere er lettere til at bide end ørkenrotter - ellers har jeg bare været ualmindelig heldig! :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af burrus » 22. okt 2013 11:56

Luna skrev:Jeg er aldrig blevet bidt af ørkenrotter. Jeg har faktisk en overbevisning om at hamstere er lettere til at bide end ørkenrotter - ellers har jeg bare været ualmindelig heldig! :)
jeg tror langt hen af vejen du har ret i! :) (med hensyn til de forskellige hamsterarter! nogle bider "hurtigere" end andre)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af Luna » 22. okt 2013 17:49

burrus skrev:
Luna skrev:Jeg er aldrig blevet bidt af ørkenrotter. Jeg har faktisk en overbevisning om at hamstere er lettere til at bide end ørkenrotter - ellers har jeg bare været ualmindelig heldig! :)
jeg tror langt hen af vejen du har ret i! :) (med hensyn til de forskellige hamsterarter! nogle bider "hurtigere" end andre)
Ja selvfølgelig er der forbehold når der er flere forskellige hamsterarter. Men jeg har aldrig oplevet en ørkenrotte være aggressiv, som en hamster godt kan blive hvis den f.eks. bliver vækket eller noget. Der oplever jeg mere at ørkenrotterne flygter hvis de bliver bange
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af burrus » 22. okt 2013 17:53

de gør de også - altså flygter :) De er nogle værre kujoner, når de bliver bange/overrasket :lol:


Og nikoline - nu har de små åbnet øjnene! :D På lørdag og søndag vil jeg FORSØGE om jeg kan sætte et webcam til at filme ned, i håbet om de er aktive i løbet af dagen. Jeg er nemlig ikke hjemme stort set hele weekenden, så reelle billeder må vente til tirsdag... :oops: (skal til World show for racekatte hele weekenden + ud at spise lørdag og have overnattende gæster hele weekenden :D :shock: så er nok for bombet mandag til at gøre ret meget :oops: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af Luna » 22. okt 2013 17:55

NØJ!!!! Kommer der først billeder der så?:( nu kan jeg jo ikke venteee!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af burrus » 22. okt 2013 17:56

Luna skrev:NØJ!!!! Kommer der først billeder der så?:( nu kan jeg jo ikke venteee!
jep - det bliver først efter weekenden de næste billeder kommer - men jeg håber de små vil på live webcam, så der bliver lidt at kigge på i weekenden :thumb:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af Luna » 22. okt 2013 18:00

Ihhh!! Der er jo næsten en hel uge til!:( du er NØDT til at tage bare et lille billede af dem:p bare ned i buret! Beeee ooom! :whistle
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: De voksne ørkenrotter

Indlæg af burrus » 22. okt 2013 18:01

haha må se om jeg når det i morgen så - med lidt held :thumb: :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Besvar