projekt marsvin

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

projekt marsvin

Indlæg af taysha » 10. nov 2013 16:27

Vi har det sidste halve års tid kigget efter et par marsvin "til børnene" (det er nu vist forældrene, der er kommet til at bilde ungerne ind, at det, de ønsker sig i fødselsdagsgave er marsvin, men ungerne er skam også begejstrede)
Vi har fudnet de rigtige, og som vi kan få her i denne måned, hvor pigerne fylder år.

så er der bare lige det at jeg tror sgu gemalen har tabt sutten totalt.... hør lige hvad der skete her den anden dag...

Man siger henkastet "skat, tag lige to foderskåle, to vandflasker a 250mL og et hus med hjem til marsvinene,når nu du skal ned til lageret alligevel. Sørg nu for at det hus du vælger er stort nok til to, så de kan putte sig sammen."

(vi er så heldige, at han arbejder ved en importør af dyre-dims og kan købe til indkøbspris i begrænset omfang til egne dyr)

"jaja" sagde han. Lidt distræt. Jeg regnede med, at han ville glemme det.

Så ringede han på vej hjem "jeg har fyldt bilen, du må lige hjælpe med at slæbe ind" :scratch: :shock:
Der var ganske rigtigt en kasse med mad, madskåle og vandskåle til de to små pus, (som vi skal have senere på måneden ( :love4: ) når de er store nok til at flytte)

Der var også to kææææmpe papkasser... "øøhhh" sagde fruen her :scratch: "hva' det?"
"marsvinehuset" :shock: "æh hva?"
"ja, det så lidt fedt ud i kataloget, og altså med den pris jeg skal give sååå øh ....det var ikke dyrere end det bur vi først tænkte på, og nu havde vi jo aftalt, at vi bygger buret selv, og så syntes jeg altså det var lidt et fedt hus til dem... men jeg ved ikke hvorfor der er to kasser med mit navn på, jeg havde kun bedt om et hus, og der er kun et på fakturaen"

"oookkaayy" sagde konen her skeptisk.... og tænkte.. han snakker godt nok lidt hurtigt....

Så gav han sig til at pakke ud og samle marsvinehus. Og han blev ved. Og ved. Han tog sig en bygge-øl og fortsatte. I to timer.... :-| .. så kaldte han "kom og se - det er godt nok lidt større end jeg havde regnet med"
Jeg tænkte :scratch: og traskede ud i køkkenet... :shock: :scratch :nut ..... "huset" var sådan en borg med to tårne, hver med tre etager, forbundet med en bro på 1. salen og en tunnel på 2. salen... med ramper op, så mutterne kan bruge stueetagen ved bare at gå ind, eller vælge mellem to forskellige ruter for at komme længere op... Hele monstrumet er 154 cm langt, vel ca 50 cm bredt og lidt over en meter højt.... :!:

Og den kasse vi havde tænkt at bygge af plader, vi har liggende i forvejen bliver 150cm x 150 cm... dvs præcis 4 cm for lille i længden til "huset"

Gemalen stod der med sin halve øl og så lidt stolt men også lidt fjoget ud (ja, det behøver I ikke lige fortælle ham, at jeg har sagt) og sagde "ja, det er jo nok ca dobbelt så stort som jeg regnede med, men det øøøhhh er da flot ikke? og så udnytter vi plads opad, så de får da mere plads at futte rundt på, ikke... de får da plads nok..." :lol2: jow tak... mon ikke... plads nok... til 2 marsvin... jo, jeg tror sgi liiiige de kan være der.... mon de kan finde hinanden? :lol:


jeg tror faktisk gemalen glæder sig bare en lille bitte smule til at få mutterne hjem... nu må de godt snart blive store nok (æd små mutter æd) :wub:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: projekt marsvin

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 10. nov 2013 17:52

Haha.. Hvor er det sjovt :lol2:

Må vi se et billede af borgen?

Det bliver da fedt at i får sådan et par marsvin hjem :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: projekt marsvin

Indlæg af PiaH » 10. nov 2013 18:53

Åhhhh ha ha ha ha.
Er det meningen de skal gå i en indhegning i haven ;-)
Fra mig og Zoo

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: projekt marsvin

Indlæg af Luna » 10. nov 2013 22:13

Billede! :D
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: projekt marsvin

Indlæg af LiseJuul » 11. nov 2013 21:19

Åh ha, marsvin er også skønne! Min mor har to drenge og to piger, og de er bare så dejlige!
Den der 'dut dut' lyd når de er glade, ååååh :wub:

Og hvor lyder det bare fantastisk med et kæmpe bur :D
Det bliver nogle meget glade og forkælede mutter <3
Billede

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: projekt marsvin

Indlæg af taysha » 12. nov 2013 21:02

Billede
3,3 kvm i grund areal (kasse medregnet) 2 stk 3 etagers lejligheder med panorama og penthouse i 1 meters højde fordunet med broer .....det eneste, der mangler er sådan set vvs og el :wink:




mænd, altså.... :roll:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: projekt marsvin

Indlæg af PiaH » 12. nov 2013 21:24

Ham manden din, kan han ikke lige få lagt det EL og VVS ind ;-)
Hold op det er stort :shock:
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: projekt marsvin

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 13. nov 2013 21:19

Hvor er det stort. Sikke et luksus hus :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Re: projekt marsvin

Indlæg af annette gregersen » 14. nov 2013 19:51

Hold da helt op.:)

Hvor får i jeres 2 mutter fra??
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: projekt marsvin

Indlæg af taysha » 15. nov 2013 08:18

den ene er fra von fancy, (gylden agouti skinnybærer) den anden fra von sortfod (black and tan) :mrgreen:
Fik lige at vide i går at den førstnævnte nu er stor nok, så vi venter bare på at den anden får ædt sig lidt flere gram til - den er nemlig gammel nok allerede... :hop:

faktisk .. hver gang jeg går forbi det får jeg stadig et lille chock... :shock: ... det er F***** stort...
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: projekt marsvin

Indlæg af PiaH » 15. nov 2013 10:14

Åhhh de der Black and tan, de er så smukke :)
Fra mig og Zoo

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: projekt marsvin

Indlæg af taysha » 26. nov 2013 16:51

yæy marsvin! :love: :wave2:
Ingen billeder, for de gik ind i huset (borgen) og er ikke set siden... det var den der gps vi kom fra....
Men de har vand, hø og marsvinefoder lige i nærheden, så de kan tage tingene i deres eget tempo, vi giver dem fred og ro. Pigerne sidder lige så stille ved siden af kassen og snakker, så de kan lære deres stemmer at kende.

De var ellers vældig glade i bilen på vej hjem og vi sang alle tre med på Lars Lilholt (dudydudydyyduydydy)
Volbeat var de ikke så glade for - (iihk-ihk-iihhk) så vi gik tilbage til Lars (dudyudyydduuu)
hæhæhæ :wub:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Re: projekt marsvin

Indlæg af annette gregersen » 28. nov 2013 12:50

er de kommet ud af huset:)
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: projekt marsvin

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. nov 2013 16:20

Åhh hvor godt de er kommet godt hjem :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: projekt marsvin

Indlæg af LiseJuul » 28. nov 2013 16:27

Hvor er det godt at høre at de har indtaget slottet :-)
Det er en super god ide at de sætter sig ned og snakker med dem, så de kan lære deres stemmer at kende og derved blive mere trygge! :-) Marsvin er skønne dyr, men de er også byttedyr, så i skal ikke blive kede af det hvis i føler at de "flygter" fra jer, det er deres automatiske reaktion. Selv min mors marsvin som de har haft i over et år, de flygter ind i huset når man prøver at snuppe dem ud af deres bur :-) Jeg håber at det bliver en skøn oplevelse for jer at have svin, for de er simpelthen så søde og dejlige :D <3

Her er lige en lille video af Robert og Arthur :D
https://www.facebook.com/photo.php?v=44 ... =3&theater

Ps. Skriv endelig hvis du har spørgsmål :thumb:
Billede

Besvar