undelig lyd samt plet på ryggen

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

undelig lyd samt plet på ryggen

Indlæg af bubbel » 15. nov 2013 15:41

idag da jeg kiggede ind til vores lille hamster og lagde hånden med en godte hen til hans hus sagde han nogle små pive lyde mens han kom frem, sådan som om der var lidt udu i stemmen, men da jeg efterfølgende tog ham ud var der ingenting, nogle bud på hvad det skyldes?

han er håndtam og vant til jeg tager ham op nu.

han tog imod godten og fik et stykke æble bagefter hvorefter jeg sad hos ham i noget tid for at se om der kom mere lyd, men det gjorde der så ikke.

noget andet han har en lille plet agtig lille ting på siden, det ligner umiddelbart en lille sårskorpe og der er han lidt tynd i pelsen, er det noget?

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: undelig lyd samt plet på ryggen

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 17. nov 2013 18:24

Nu kan jeg ikke huske om i har nævnt det før men hvad art hamster har i?

Nogen hamstere hyggesnakker og andre siger lyde når de er bange eller har ondt. Så det er svært at sige hvorfor din hamster gjorde det men godt at han virkede til at have det godt da du tog ham op :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: undelig lyd samt plet på ryggen

Indlæg af LiseJuul » 18. nov 2013 19:14

Jeg har en hamster som siger en næsten elektrisk lyd når han bliver skræmt, hvis jeg lige kommer til at vække ham mens han sover eller noget, så siger han den lyd :)
Og den skorpe.. Nu ved jeg ikke hvilken art i har, men har han på den anden side også? :-)
Billede

Låst