Hjælp mig med dine erfaringer.
Min lille dværghamster ryster og trækker vejret meget hurtigt. Den er lidt kold og vil ikke rigtigt bevæge sig.
Jeg kørte til dyrlægen straks hun sagde at den virkede sløj gav den et skud antibiotika og så skal jeg give den en dråbe om dagen + noget specielt foder man blander med vand og giver den med sprøjte 4xdagligt i munden.
Er der nogen der har oplevet noget lignende
Min hamster ryster
Re: Min hamster ryster
Hvor gammel er hamsteren?
Hvor længe har du haft den?
Har den mon stået i træk?
Hvor længe har du haft den?
Har den mon stået i træk?
Ja jeg er bange for den har stået i træk
Den var super glad igår løb rundt og alt var godt.
Den er 1.5 år gammel Ca
Og i morges lå den på maven i buret og træk vejret meget hurtigt da jeg tog den op var den kold og med lidt lukkede øjne den ville ikke klatre på min hånd som den plejer og den var Heller ikke i sin hule men midt ude i buret. .. dyrlægen sagde at den skal have en dråbe antibiotika om dagen og at jeg skulle give den noget specifikt noget jeg har fået der skal blandes op med vand og så med sprøjte tvangsauktion fodre den 4xdagligt hvis den ikke spiser. Suk
Jeg har stil den i soveværelset og åbnet radiator så jeg er sikker på at den for varme... suk
Den var super glad igår løb rundt og alt var godt.
Den er 1.5 år gammel Ca
Og i morges lå den på maven i buret og træk vejret meget hurtigt da jeg tog den op var den kold og med lidt lukkede øjne den ville ikke klatre på min hånd som den plejer og den var Heller ikke i sin hule men midt ude i buret. .. dyrlægen sagde at den skal have en dråbe antibiotika om dagen og at jeg skulle give den noget specifikt noget jeg har fået der skal blandes op med vand og så med sprøjte tvangsauktion fodre den 4xdagligt hvis den ikke spiser. Suk
Jeg har stil den i soveværelset og åbnet radiator så jeg er sikker på at den for varme... suk
Nu har jeg kun prøvet noget lignende med en guldhamster, men det lyd som om den har været ved at gå i hi. Da jeg opdagede Brom var han halvdød, kold, rystede, og gnubbede ham imellem mine hænder, svingede ham imellem mine ben for at starte blodcirkulationen og få gang i kroppen, lagde ham på min mave med en varmer over, lavede lun havregrød med opblødt kattemad og frø i og gav ham vand med pipette. Jeg var desværre nødt til at gå i skole derefter, men jeg lagde ham så tilbage i hans bur med varmeren og noget strøelse og toiletpapirsstrimler over, og så hamsteren ind i midten i et "hul" jeg havde lavet. Der lå han og var varm. Jeg havde lagt noget af grøden lige ved siden af så han kunne spise.
Der gik et par dage i den kritiske tilstand hvor jeg blev ved med at gøre disse ting og jeg havde skruet op for varmen så der var mindst 25 grader. Han blev frisk igen, men tabte sig over 30 gram. Han har taget på igen og lever ved bedste velgående idag.
Der gik et par dage i den kritiske tilstand hvor jeg blev ved med at gøre disse ting og jeg havde skruet op for varmen så der var mindst 25 grader. Han blev frisk igen, men tabte sig over 30 gram. Han har taget på igen og lever ved bedste velgående idag.
-
Jeg ved at det er et stykke tid siden at du skrev det med dit hamster, men jeg bliver nødtil at pørge, hvordan gik det med den, er den ok i dag og i så fald hvor mange dage gik der, før den kom i bedring. Heidi
Heidi Hansen