Vand
Vand
Jeg håber at emnet er placeret rigtigt, ellers håber jeg I vil hjælpe mig med at lægge det rigtigt
Vi fik af vide at Bigfoot ikke var stor nok endnu til at kunne drikke af en alm flaske, så han havde en vandskål. Det har han selvfølgelig fået, jeg synes bare ikke det er så praktisk for han fylder den med strøelse, og risikerer at gå uden vand imens jeg er på arbejde.
Jeg købte så en alm drikkeflaske, men den er utæt så den er fjernet igen.. Nu er jeg blevet anbefalet sådan en her..
Kan hamster hitte ud af at bruge den?
Og hvordan tilvender jeg ham at bruge en flaske I stedet for skålen, vil jo ikke bare fjerne skålen fra den ene dag til den anden, hvis han ikke kan finde ud af at få vand ud af den
Vi fik af vide at Bigfoot ikke var stor nok endnu til at kunne drikke af en alm flaske, så han havde en vandskål. Det har han selvfølgelig fået, jeg synes bare ikke det er så praktisk for han fylder den med strøelse, og risikerer at gå uden vand imens jeg er på arbejde.
Jeg købte så en alm drikkeflaske, men den er utæt så den er fjernet igen.. Nu er jeg blevet anbefalet sådan en her..
Kan hamster hitte ud af at bruge den?
Og hvordan tilvender jeg ham at bruge en flaske I stedet for skålen, vil jo ikke bare fjerne skålen fra den ene dag til den anden, hvis han ikke kan finde ud af at få vand ud af den
Med Venlig Hilsen
Mona og Bigfoot
Mona og Bigfoot
Re: Vand
Hvis vandskålen står på en platform eller linende bliver den ikke snavset, det går de i hvert fald ikke her.
Den flaske du er blevet anbefalet ved jeg ikke noget, jeg er ikke til de flakser, enten drypper de eller også har hamsteren svært ved at få vand ud af den, det er min erfaring.
Den flaske du er blevet anbefalet ved jeg ikke noget, jeg er ikke til de flakser, enten drypper de eller også har hamsteren svært ved at få vand ud af den, det er min erfaring.
Senest rettet af PiaH 28. dec 2013 21:04, rettet i alt 1 gang.
Fra mig og Zoo
Okay, tak for rådet. Jeg prøver at sætte skålen op på platformenPiaH skrev:Hvis vandskålen står på en platform eller linende bliver den ikke snavset, det går de i hvert fald ikke her.
Med Venlig Hilsen
Mona og Bigfoot
Mona og Bigfoot
-
Jeg bruger den her til mine hamstere den fungere super godt
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_ ... mat/187049
Det er en standard flaske og jeg tror hvis du har vandskålen i starten og så vandflasken så når du har set ham drikke af vandflasken så kan du fjerne vandskålen
Det er en standard flaske og jeg tror hvis du har vandskålen i starten og så vandflasken så når du har set ham drikke af vandflasken så kan du fjerne vandskålen
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
det er også den flaske jeg plejer at bruge og de virker altid herhjemmemosegaardmortensen89 skrev:Jeg bruger den her til mine hamstere den fungere super godt
jeg synes ofte de er så nysgerrige over for nye ting, så hvis man sætter den ned foran hamsteren og trykker lidt, så den mærker der er vand, når den vil snuse til den - så lurer de hurtigt der er vand der i starten bare hæng den lidt lavt, så den har nemt ved at finde den. Så kan man hæve den lidt bagefter
(og være "stor nok" til at finde ud af en drikkeflaske har jeg aldrig hørt om... i alle mine hamsterkuld har jeg altid KUN haft flaske - og det har de drukket af fra de fik øjne nærmest uden problemer )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Synes også det lyder lidt pudsigt hvis hamster unger ikke kan, når andre små dyrebørn kan, men ville lige forhøre mig
Jeg prøver at bruge den gule skål fra buret, indtil jeg får fat i en ny tæt flaske, og prøver at introducere den for ham.
Tak for hjælpen
Jeg prøver at bruge den gule skål fra buret, indtil jeg får fat i en ny tæt flaske, og prøver at introducere den for ham.
Tak for hjælpen
Med Venlig Hilsen
Mona og Bigfoot
Mona og Bigfoot
Jeg bruger lige netop sådan en drikkedunk. Den er helt vildt smart, undtagen, hvis hamsteren har fået skubbet en toiletrulle eller andet op ad den, så bliver det vådt, da den aktiveres ved, at de lige stikker tungen ind.
Jeg har unger på 14 dage de kan bruge dem, men de har jo også set deres mor gøre det, men tror sagnets han kan finde ud af det
Jeg har unger på 14 dage de kan bruge dem, men de har jo også set deres mor gøre det, men tror sagnets han kan finde ud af det
Calobe's hamsteropdræt
jeg ville slet ikke turde have vandskål til en dværg. tænk sig hvis den falder i og ikke kan komme op igen :O Jeg bruger også den vandflaske de andre henviser til uden problemer
jeg har altid brug vandflasker til alle vores forskellige gnavere gennem årene. Hvis de aldrig har oplevet vandflaske før, så skal man lige have et halvt øje på dem i starten, at de finder ud af det - men de undersøger jo alt og de skal nok finde vandet, ellers kan man jo hjælpe dem lidt på vej, ved at trykke lidt vand ud når de er i nærheden af flasken.
JEg har aldrig oplevet at det gav problemer.
JEg har aldrig oplevet at det gav problemer.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
http://husfred-hamsteri.dk
http://husfred-hamsteri.dk
-
Hejsa
Da jeg havde denne til mine mus fungerede den perfekt
Liiiiiige indtil, min kat synes den skulle hoppe ned i akvariet igennem en sprække, så gik den i 1000 stykker
(mistede ingen mus)
Hilsen Debbie
Da jeg havde denne til mine mus fungerede den perfekt
Liiiiiige indtil, min kat synes den skulle hoppe ned i akvariet igennem en sprække, så gik den i 1000 stykker
(mistede ingen mus)
Hilsen Debbie
Moeskjær's Hamsteropdræt
Facebook: moeskjaer's hamstery
Facebook: moeskjaer's hamstery