Mine første ørkenrotter

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Mine første ørkenrotter

Indlæg af darkangel87 » 2. jun 2014 19:54

Ved sidste udstilling blev jeg forelsket i ørkenrotter for anden gang i mit liv, første gang fik jeg ikke lov til at få ørkenrotter grundet en ekskæreste der mente de var rotter.
Men denne gang havde jeg heldigvis en kæreste der støtter mig i min kærlighed til dyrene, og så længe jeg ikke fylder mere plads end jeg er blevet givet til det i lejligheden må jeg have de dyr jeg vil.

Jeg gik så igang med at kigge efter hvilke farver ørkenrotter jeg skulle have, og faldt hurtigt for dark eyed honey og de andre orange farver, samt siamese og de andre lyse grå farver.
Så måtte jeg jo igang med at lede efter ørkenrotter i de farver, fandt to piger i Sverige, men imellemtiden hvor jeg søgte transport til dem var de blevet afsat. Jeg blev så tilbudt at være med i at få nogle ørkenrotter hjem fra Prag sammen med 2 opdrættere her fra Sjælland og en fra Sverige.
Så kom det til at jeg skulle vælge mellem de unger hun havde, den første jeg forelskede mig i var en red fox dreng, og hun havde sørme også en siamese og en burmese, så dem sagde jeg jeg gerne ville have. Jeg fik svar tilbage om jeg ikke ville have dem alle tre plus en bror til den siamese og burmese som var darktailed white som jeg kunne få med gratis så de tre brødre ikke skulle skilles, og det sagde jeg da pænt ja tak til.
Så var der bare ventetiden, og endelig i starten af marts kom de dejlige små til Danmark, så jeg tog spændt ud til en opdrætter her i Lyngby hvor de blev leveret, og nøj hvor var de bare smukke mine små drenge. Opdrætteren fra Prag havde så fået sendt en ekstra redeyed white med, som hun havde glemt at få taget fra, og da de to opdrættere her fra Sjælland ikke havde plads til ham, kom han da med i min drenge gruppe, der blev så fundet frem til at den redeyed white måske skulle til Sverige da der var sket en fejl med den han hun havde fået fra Prag, så hvis hun ville have ham skulle hun det, det var jo også fint nok, jeg ville stadig have min lækre drenge gruppe på 4. Der gik så en måned og opdrætteren fra Sverige valgte ikke at tage imod den redeyed white så ham blev hos mig.
Min drenge gruppe på 5 drenge går og nyder livet sammen selvom de er mange. og igår fik de et nyt større bur.

Jeg var jo stadig forelsket i dark eyed honey og reserverede en pige fra en opdrætter, så gik ventetiden til hun endelig fik et kuld hvor hun mente der var darkeyed honey i. så skulle hun jo være gammel nok, men i søndags blev det så endelig tid til jeg skulle ud og se på hvilke 2 piger jeg gerne ville have, for den lille pige skulle jo ikke gå alene. Det endte med at jeg kom hjem med en pige som er enten dove eller saphir, og en pige som er heavy spottet Darkeyed honey eller nutmeg, den sidste blev overvejet længe fordi jeg ville jo helst have en darkeyed honey, men hun var simpelthen så smuk at jeg ikke kunne lade vær. Men de to tøser kunne ikke enes, så jeg måtte hjem og være kreativ, for der skulle lave splitbur og det dur ikke i et terrarie, så jeg tog i Ikea og købte en stor 130L samla kasse og lavede til et større bur til mine fem drenge, så jeg kunne lave splitbur i det akvarie de indtil videre havde gået i. Og mig der egentlig skulle have brugt dagen på at læse til eksamen brugte hele dagen på det istedet.

Nå men nok snak i skal da se mine skønne små.
Først min drenge gruppe

Porty prides Eragon, Light red fox
Billede

Porty prides Dallaran, spotted siamese
Billede

Porty prides Douglas, burmese
Billede

Porty prides Drextr, darktailed white som desvære har mistet halen, meget træls uheld som jeg har det meget øv med, men heldigvis er kravler han stadig op i hænderne
Billede

Porty prides Finn, redeyed white
Billede


Og så til pige gruppen

Pukvivas Fiemus, dove eller saphir
Billede

Pukvivas Kamille, heavy spottet darkeyed honey eller nutmeg
Billede
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af gnaverhuset » 2. jun 2014 20:13

Stort tillykke med dem: )
De er godt nok søde!

Sød lille historie: )
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af Freja » 2. jun 2014 21:26

Tillykke med de nye små. Og hurra for din kæreste, som forstår, hvad det betyder for dig :)
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af Luna » 3. jun 2014 10:43

Hvordan har han mistet halen? :o
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af darkangel87 » 3. jun 2014 12:12

Luna skrev:Hvordan har han mistet halen? :o
Jeg skulle have fat i ham omkring haleroden fordi han ikke var vant til at blive taget op med hænderne omkring hele kroppen, men da jeg tog fat om haleroden smuttede han mellem fingrene på mig og jeg var for langsom til at reagere, så fik fat længere ude på halen, og når det sker mister de meget let pelsen omkring halen, og knoglen visner så af i løbet af et par dage. så den lille dreng har kun det halve af sin hale.
Har det stadig meget dårligt med det skete, og siden har jeg ikke taget dem op på den måde, men arbejder hårdt på at få dem til selv at komme op i hænderne, og kun tage dem omkring hele kroppen når de skal op, for det er meget ubehageligt at opleve
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af Luna » 3. jun 2014 12:32

Åh nej dog! :'( Det er jeg ked af at høre. Stort kram!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af burrus » 3. jun 2014 19:19

De er virkelig fine :D

Bliver spændende at se om din lyse pige bliver til en Nutmeg eller DEH når hun går i fæld og skifter over til voksenpels og så se om hun bliver mørkere eller ej :D

Ham Douglas er utroligt lys burmese? :D bliver spændende hvor mørk han ender med at blive med alderen :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 3. jun 2014 21:44

Hvor er de flotte alle sammen :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af Rasholm » 3. jun 2014 21:53

Tillykke med dem :-)
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af PiaH » 3. jun 2014 22:16

Hvor er de fine, tillykke med dem :-)
Fra mig og Zoo

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Mine første ørkenrotter

Indlæg af darkangel87 » 4. jun 2014 08:12

burrus skrev:De er virkelig fine :D

Bliver spændende at se om din lyse pige bliver til en Nutmeg eller DEH når hun går i fæld og skifter over til voksenpels og så se om hun bliver mørkere eller ej :D

Ham Douglas er utroligt lys burmese? :D bliver spændende hvor mørk han ender med at blive med alderen :)
tror blitzen gør ham lysere for han er mørkere i virkeligheden
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Besvar