Hvor skal buret stå?

Beskrivelse mangler
Låst
Alexander

Hvor skal buret stå?

Indlæg af Alexander » 7. aug 2014 13:03

Hej alle hamster eksperter :)
Jeg hedder Alexander og er ny herinde.
I slutningen af august skal jeg have en vinterhvid dværghamster :love4: Jeg glæder mig så meget!
Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber i vil besvare :) Hvor skal buret stå?, havde selv tænkt på mit værelse men da de jo kan larme om natten er det måske en dårlig idé?

Tak på forhånd :thankyou:

Mvh Alexander
Mvh Alexander

kwo

Re: Hvor skal buret stå?

Indlæg af kwo » 7. aug 2014 13:27

Det er altid en god idé at læse på hjemmesiden. ;)

http://hamsterland.dk/forbered.htm
Kenneth Worm

Alexander

Indlæg af Alexander » 7. aug 2014 19:09

Okay, jeg har fundet et sted :)
Et andet spørgsmål er om disse dværghamstere er ægte vinterhvide http://www.dba.dk/dvaerghamster-vinterh ... 008983430/ Hvis ikke er der så nogle opdrættere på sjælland?

Mvh Alexander
Mvh Alexander

Rasholm

Indlæg af Rasholm » 7. aug 2014 20:08

Alexander skrev:Okay, jeg har fundet et sted :)
Et andet spørgsmål er om disse dværghamstere er ægte vinterhvide http://www.dba.dk/dvaerghamster-vinterh ... 008983430/ Hvis ikke er der så nogle opdrættere på sjælland?

Mvh Alexander

Eftersom der i annoncen ikke står noget om, at de har DHF stamtavle er de med stor sandsynlighed ikke ægte og vil gå under betegnelsen hybrider - dem kan du også læse om på foreningens hjemmeside.

Det er muligt at ungerne er efter rene Vinterhvide, men uden stamtavlen kan man ikke se, om der på et tidspunkt i forfædrene skulle være kommet til at blande en Campbell ind og er der det, er de straks en såkaldt hybrid.

Hvis du gerne vil have en ren Vinterhvid - som DHF jo altid kan anbefale - så skal du finde opdrætterne i foreningen og kontakte dem. Den Vinterhvide bestand er heldigvis ved at blive større, så der skulle være mulighed for at få en indenfor en overskuelig fremtid :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Alexander

Indlæg af Alexander » 7. aug 2014 20:18

Ok, jeg vil jo helst have en ren vinterhvid så jeg ved hvad jeg får mht. temperament :)
ved du tilfældig vis hvad farven på billed 2,3,4,6,7,8 ?

Mvh Alexander
Mvh Alexander

mjoller

Indlæg af mjoller » 7. aug 2014 20:34

http://www.hamsterpaletten.dk/ er en rigtig god side at se de forskellige farver på :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

kwo

Indlæg af kwo » 7. aug 2014 20:36

Flere af hamsterne på billederne er af farven mandarin, som anses for at være en hybrid-farve.
Kenneth Worm

Rasholm

Indlæg af Rasholm » 7. aug 2014 20:46

kwo skrev:Flere af hamsterne på billederne er af farven mandarin, som anses for at være en hybrid-farve.

Så kan vi vist godt fastslå at de ikke er renartede Vinterhvide. Så er det en ren du gerne vil have, så find en opdrætter på DHF's hjemmeside.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Freja

Indlæg af Freja » 8. aug 2014 06:25

Hej Alexander.

Hvor er det dejligt at se, at du søger oplysninger om hamstere, INDEN du får sådan en lille størrelse i huset. Min datter opdrætter vinterhvide, som er renartede, sunde og - vigtigst af alt: de er håndtamme, når de flytter herfra. Vi har forventning om flere kuld i efteråret og vil gerne skrive dig på venteliste, hvis du har tålmodighed. Hvor bor du? Vi bor i København og kører til Falster hver weekend, så vi kan levere på vejen. Skriv PM, hvis du er interesseret.

Vh. Frejas mor
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Alexander

Indlæg af Alexander » 8. aug 2014 07:19

Tak for alle svarene :)
Efter hvad jeg har set på hjemmesiden kunne jeg godt tænke mig en agouti, tror jeg vidst det hedder :)
Freja skrev:Hej Alexander.

Hvor er det dejligt at se, at du søger oplysninger om hamstere, INDEN du får sådan en lille størrelse i huset. Min datter opdrætter vinterhvide, som er renartede, sunde og - vigtigst af alt: de er håndtamme, når de flytter herfra. Vi har forventning om flere kuld i efteråret og vil gerne skrive dig på venteliste, hvis du har tålmodighed. Hvor bor du? Vi bor i København og kører til Falster hver weekend, så vi kan levere på vejen. Skriv PM, hvis du er interesseret.

Vh. Frejas mor
Det lyder super :) Jeg bor i Lyngby så det er jo ikke langt væk.
Jeg finder lige ud af hvornår vores lille nye skal flytte ind

Mvh Alexander
Mvh Alexander

Freja

Indlæg af Freja » 8. aug 2014 09:10

Jeg har sendt dig en privat besked :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Låst