Præsentation Colour Point's Opdræt

Alle registrerede opdrættere må én tråd, hvor kan de præsentere deres opdræt.
Besvar
Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Præsentation Colour Point's Opdræt

Indlæg af Colour Point » 27. okt 2014 20:10

Med nu ni måneder på bagen som hamsterejer, og snart 7 måneder som opdrætter, kan jeg fornemme nogle af mine valg bliver set anderledes end jeg selv havde tænkt dem, derfor vælger jeg at præsentere mig, mit opdræt og mine mål, både som opdrætter og som medlem i foreningen.

Da opdrættet var ca en måned gammel, fik jeg muligheden for at hjælpe en god veninde, jeg havde pladsen, og tog 13 dyr hjem i pleje for hende, indtil pladsen hos hende var blevet større. Dette gav mig en unik mulighed for at have håndtering af forskellige dyr, se forskellige varianter af farver og pelstyper, og samtidig gav det mig en mulighed for at udvide min horisont og finde min egen vej i en stor og spændende verden som genetikken jo er. Nu har disse dyr været her i et halvt år, og er på vej hjem igen, og samtidig har jeg haft tid til at lave mine mål, dette har hele tiden været under opbygning, og ingen kuld er flyttet herfra som jeg ikke selv har kunnet stå inde for. Men jeg føler nu, at jeg er klar til at præsentere hvor Colour Point skal hen.
Colour Point er først og fremmest et kæledyrs opdræt, alle sammensætninger vurderes ud fra temperament , og herefter genetik. Jeg bestræber mig på kun at sælge veltilpassede og stimulerede hamstere, som er klar til at komme ud i nye familier. Samtidig er alle sammensætninger vurderet ud fra hvad kuldet skal kunne, der skal være en mening med alle kuld der laves, om det så er for at få Rex ind på en linie der fungere, eller om det er for at styrke en farve så er det altid overvejet.

Målsætningen: Her vil på Colour Point ligge 4 linier.
Guldhamster: Guldhamsteren er hovedstolen i opdrættet, med to separate linier. Der vil herfra være fokus på en Cremebaseret linie, det langsigtede mål er at få de lidt mere ”ukendte” creme varianter ind i landet igen, såsom sølvzobel, BØ Zobel, Mink, Kobber. Dette kan selvfølgelig kun gøres ved gennemgående avlsarbejde og import, og samtidig skal den ”almindelige” creme eller Zobel ikke svækkes. Derudover har jeg fuld fokus på min Blå linie, som jeg arbejder benhårdt på at styrke via nye linier som importeres fra udlandet. Det er vigtigt for mig at farven her styrkes, og at vi på sigt kan få de blå i standart.
Som et mål ud i fremtiden, kunne jeg godt forestille mig at lave Blå Zobel, men også Polywhite har en stor plads i mit hjerte, så mon ikke det kommer ind over opdrættet på sigt.

Campbells: Med fokus på temperament, type, og især med fokus på Mottled, her vil selvfølgelig også komme helfarvede dyr, og forhåbentlig vil disse kunne være med til at hjælpe med standarterne på f.eks chokolade som mangler hos Campbells.

Vinterhvide: Med fokus på temperament og type, og med pearl som den bærende farve, jeg ønsker især at kunne være med til at udbrede kenskabet til det dejlige temperament som de vinterhvide i dag allerede har.

Personlige målsætninger: For mig er det vigtigste at alle der kommer herfra , går herfra med en positiv oplevelse, og gerne noget ny viden. For at sikre det, prøver jeg konstant selv at tillægge mig ny viden, og har ofte korrespondancer med andre hamster interesserede i både in og udland. Min dør er altid åben for folk der både vil købe, eller personer som ønsker at se de forskellige arter, og måske vil vide mere.
Det er ingen hemmelighed at jeg har søgt i bestyrelsen og håber at 2015 vil have et nyt projekt på kalenderen nemlig bestyrelses arbejde, det er nemlig vigtigt for mig at vi hjælper med at styrke en i forvejen velfungerende forening, og her er især Pr arrangementer, medlems arrangementer noget der står højt på min ide om hvordan vi kan komme endnu tættere på hinanden i en lille forening.
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Præsentation Colour Point's Opdræt

Indlæg af Rasholm » 27. okt 2014 21:49

:thumb:
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Præsentation Colour Point's Opdræt

Indlæg af mjoller » 28. okt 2014 10:16

Dejlig og tydelig præsentation af dit opdræt, det er rigtig godt skrevet :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Præsentation Colour Point's Opdræt

Indlæg af Freja » 28. okt 2014 11:10

Sådan, Trine - fin præsentation. Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med dit opdræt og håber at vores dejlige Dumbo kan hjælpe dig på vej med dine pearl vinterhvide :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Præsentation Colour Point's Opdræt

Indlæg af Colour Point » 2. nov 2014 10:15

Mange tak for jeres tilbagemeldninger .

Det har været rart for mig af få sat nogle ord på de mange tanker der hver eneste dag har været en stor del af opdrættet . Så jeg er glad for i kan lide det .
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Winther
Indlæg: 97
Tilmeldt: 12. jun 2014 18:03

Re: Præsentation Colour Point's Opdræt

Indlæg af Winther » 2. nov 2014 17:59

Super godt skrevet Trine :thumb:
Venlig hilsen Trine
Billede
Winther's Hamsteropdræt
http://www.winthershamster.dk

Besvar