Jeg har to spørgsmål som jeg håber at nogle med mere erfaring i pasning kan svare på.
Det første spørgsmål lyder: Min hamster gnaver i tremmerne på buret. Jeg synes, at fortænderne er blevet slidt skæve af det. Er det noget som skal bekymre mig?
Andet spørgsmål: Hamsterens bur har et rør fra det store bur til en lille kasse oven på buret. I den lille kasse sover den om dagen, tisser og lægger ekskrementer OG putter sin mad ved ekskrementerne. Den har ellers et sandbad i det store bur, hvor jeg har lagt nogle pølser, det hjælper dog ikke. Er det normal adfærd?
Jeg håber at nogen kan give mig et kvalificeret svar
To spørgsmål
Re: To spørgsmål
Vedr tremmebidning, så må du se om du kan bryde dens vane med at bide i tremmer. Den kan bide tremmer fordi den keder sog, dvs du må gøre buret mere spændende og udfordrende, så den har travlt med alt det sjove. Hvis det ikke hjælper, så kan akvarie eller terrarie være en mulighed, for der er det ikke muligt at bide i tremmer.
Vedr. Ekskrementer og foder sammen, så gør min guldhamster det også. Alt - tis, foder, pøller - i næsten samme bunke inde i hans hus. Jeg synes ikke det er lækkert, men det gør han åbenbart. Han har ellers også sandbad, som han få gange dog tisser i, men ikke vanligvis.
Jeg har valgt at sige, det er sådan han vil have det, så det må han selv om. Tænker at det måske er en måde at gemme/kamuflere det, så andre ikke finder hans forråd ?
Vedr. Ekskrementer og foder sammen, så gør min guldhamster det også. Alt - tis, foder, pøller - i næsten samme bunke inde i hans hus. Jeg synes ikke det er lækkert, men det gør han åbenbart. Han har ellers også sandbad, som han få gange dog tisser i, men ikke vanligvis.
Jeg har valgt at sige, det er sådan han vil have det, så det må han selv om. Tænker at det måske er en måde at gemme/kamuflere det, så andre ikke finder hans forråd ?
Ha' en glad dag
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
min hanner (dværg) pøller også i deres maddepot, hunnerne gør det ikke.... dette tages ikke på nogen måde som en parallel til noget som helst
Enig med Anne hvad angår tremmebidningen.
Enig med Anne hvad angår tremmebidningen.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
http://husfred-hamsteri.dk
http://husfred-hamsteri.dk
Mange tak for jeres svar
Jeg synes nu hun har et godt og stort bur (selv om burets kvalitet, når det skal rengøres, godt kunne være en del bedre i samlingerne) med forskellige aktiviteter og hun render på stuegulvet hver dag en 10 minutters tid.
Jeg synes nu hun har et godt og stort bur (selv om burets kvalitet, når det skal rengøres, godt kunne være en del bedre i samlingerne) med forskellige aktiviteter og hun render på stuegulvet hver dag en 10 minutters tid.
- Vedhæftede filer
-
- 36064_PLA_Savic_Hamster_Heaven_80_3.jpg (14.15 KiB) Vist 3910 gange
-
Hejsa
Er det dværg eller guldhamster, du har?
Mvh Jane
Er det dværg eller guldhamster, du har?
Mvh Jane
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen
Benji's hamsteropdræt