er det noget der er emget nødvendigt for hamsterne at have eller er det mere hvis de ikke har noget andet at gnave i???
salt/kalksten
salt/kalksten
alle mine hamstere har haft en salt/kalksten (kan ike huske hvilken det var den var lyserød i hvert fald) det ENESTE de brugte den til var siddeplads..
de kravlede op på den og sad der og kiggede dumt på os som om det var os der var tossede over at have givet dem den...
er det noget der er emget nødvendigt for hamsterne at have eller er det mere hvis de ikke har noget andet at gnave i???
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Begge mine vinterhvide burde have kalk og salt. Men tror ´kun det er hannen der har det lige nu... ? Hunnen gad ikke bruge det.
Min roborovski har salt, men har ikke set ham slikke på det endnu
Tror ikke det er så vigtigt.
Min roborovski har salt, men har ikke set ham slikke på det endnu
Tror ikke det er så vigtigt.
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.
godt så :D
så er det bestemt.. når Pia (storavleren
) ikke bruger det så er det ikke nødvendigt

hehe...
hehe...
-
nuggie
Alle Aylas hamstere har såvel salt som kalksten. det er ikke meget de generelt bruger saltstenen, udover at sidde på dem, men det er da også en beskæftigelse og så er salt der jo, hvis de vil have det.
Kalkstenen derimod gnasker de meget i - det er sådan nogen med mad i samtidig
Kalkstenen derimod gnasker de meget i - det er sådan nogen med mad i samtidig
Senest rettet af sabkoch 16. mar 2006 22:37, rettet i alt 1 gang.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

-
AJ og Kuglerne
-
naisma
-
milles
nyt problem
nyt problem.. nu har jeg en vinterhvid hun der går for sig selv.. hun har brugt sin slikkesten(der står det er en saltsten med andre ting i) til toilet.. er der nogen måder hvorpå jeg ville kunne rengøre den uden at ødelæggen den fuldkommen? vi har været ude og kigge os omkring men der er ikke rigtig råd i vores økonomi til at hun får en ny...
Re: nyt problem
Øhhm.. En saltsten koster omkring 10,-Wampi skrev: vi har været ude og kigge os omkring men der er ikke rigtig råd i vores økonomi til at hun får en ny...
- Signe
Så har i billig mælk, og dyre saltstenWampi skrev:måske der hvor du bor her tager de 30 kr for endet er for os = 6L mælk bare for at give en sammenligning...
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men på Nordsjælland har jeg aldrig set en saltsten til over 20,- og det var i størelse ekstra stor.
- Signe