Tortier

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Odgaard

Re: Tortier

Indlæg af Odgaard » 9. mar 2007 18:03

For at se forskellen mellem en hvidbåndet dove tortie og en hvidbåndet sølvdove tortie, så kan I ta et kig på mor og datter her. Far var rødøjet sølvgrå.
Odgaard skrev: Hvidbåndet dove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ Ll pp sasa sgsg Toto uu
Billede

Hvidbåndet sølvdove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ L_ pp sasa Sgsg Toto uu
Billede
Mvh. Pia

words

Indlæg af words » 9. mar 2007 18:24

Odgaard skrev:For at se forskellen mellem en hvidbåndet dove tortie og en hvidbåndet sølvdove tortie, så kan I ta et kig på mor og datter her. Far var rødøjet sølvgrå.
Odgaard skrev: Hvidbåndet dove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ Ll pp sasa sgsg Toto uu
Billede

Hvidbåndet sølvdove tortie
Genkode: aa B_ Baba dsds E_ L_ pp sasa Sgsg Toto uu
Billede

Ud fra billederne vil jeg sige at jeg synes hun mest ligner den hvidbåndet sølvdove tortie men måske bare mere lys i det men jeg mener at Pia snakkede om at den kunne være DF som vil gøre at den er lysere

Spot

Indlæg af Spot » 9. mar 2007 18:58

Jeg synes den ligner nr 2 på billedet ret godt... din er bare langhåret
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

words

Indlæg af words » 9. mar 2007 19:04

Spot skrev:Jeg synes den ligner nr 2 på billedet ret godt... din er bare langhåret
Jeg tror nu ikke den er langhåret

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 9. mar 2007 19:07

words skrev:Ud fra billederne vil jeg sige at jeg synes hun mest ligner den hvidbåndet sølvdove tortie men måske bare mere lys i det men jeg mener at Pia snakkede om at den kunne være DF som vil gøre at den er lysere
Ja hvis den er DF sølvgrå, så lysner det jo både dovefarven og den gule farve endnu mere.
Mvh. Pia

words

Indlæg af words » 9. mar 2007 19:16

Odgaard skrev:
words skrev:Ud fra billederne vil jeg sige at jeg synes hun mest ligner den hvidbåndet sølvdove tortie men måske bare mere lys i det men jeg mener at Pia snakkede om at den kunne være DF som vil gøre at den er lysere
Ja hvis den er DF sølvgrå, så lysner det jo både dovefarven og den gule farve endnu mere.
Hvis den er DF så er det vel også en udemærket forklaring på at den er så lys og at det er lidt svært at se det gule :?: :?: :?:

Men jeg er nu spændt på at se når hun får unger om 16 dage hvis parringen igår gik som den skulle ellers måske om 20 dage
Vil det ikke være en god ide' at test/kontrol parre hende om 4 dage når hun igen er i brunst??? for at være sikker på at hun er drægtig

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 9. mar 2007 19:30

words skrev: Hvis den er DF så er det vel også en udemærket forklaring på at den er så lys og at det er lidt svært at se det gule :?: :?: :?:
Nemlig... som sagt så lysner to sølvgrå gener mere end ét gen.
words skrev:Vil det ikke være en god ide' at test/kontrol parre hende om 4 dage når hun igen er i brunst??? for at være sikker på at hun er drægtig
Du kan kontrolparre efter 3., 4. og 5. dag. Det giver den største sikkerhed. Det er nemlig ikke alle hunner, der er lige nøjagtig 4 dage om en cyklus.
Mvh. Pia

words

Indlæg af words » 9. mar 2007 20:21

Odgaard skrev:
words skrev: Hvis den er DF så er det vel også en udemærket forklaring på at den er så lys og at det er lidt svært at se det gule :?: :?: :?:
Nemlig... som sagt så lysner to sølvgrå gener mere end ét gen.

JA jeg mente nok at jeg havde husket rigtigt og hørt efter i timen :lol:
words skrev:Vil det ikke være en god ide' at test/kontrol parre hende om 4 dage når hun igen er i brunst??? for at være sikker på at hun er drægtig
Du kan kontrolparre efter 3., 4. og 5. dag. Det giver den største sikkerhed. Det er nemlig ikke alle hunner, der er lige nøjagtig 4 dage om en cyklus.
ok Det vil jeg prøve at gøre

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 9. mar 2007 21:02

Hehe så har jeg da også lært noget idag. :mrgreen:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Spot

Indlæg af Spot » 10. mar 2007 10:06

er hun ikke langhåret??? hun er da ikke 'alm' korthåret... :?
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

words

Indlæg af words » 10. mar 2007 13:03

jeg tror altså ikke hun er langhåret men nogen gange kan det jo være svært at se da der jo er meget forskel på hvor langt hår de langhåret får. Måske skal Pia komme med et bud.... :lol:
De hår der stritter på ryggen kan jo godt være fordi sorte gnasker lidt på hende når han parrer hende. og det er under parringen billedet er taget

Spot

Indlæg af Spot » 10. mar 2007 14:06

Nårh okay :)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst