Mink eller Dove ?
Mink eller Dove ?
Her er Norma så som jeg jo troede var Mink farvet men efter jeg har læst og set billeder rundt omkring så tror jeg faktisk hun er Dove og derfor vil jeg gerne være helt sikker så derfor spørger jeg jer andre om jeres mening Det skal lige siges hun har røde øjne.
- Vedhæftede filer
-
- Normas Unger 044.JPG (22.65 KiB) Vist 5723 gange
-
- Normas Unger 039.JPG (51.91 KiB) Vist 5724 gange
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Som jeg skrev i første besked så har hun røde øjne men røde øjne bliver jo mørke med alderen så det ses næsten ikke mere men hun havde knald røde øjne som baby så hun er rød øjet.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Og hvilken farve er Tulle så ?Wampi skrev:nu har jeg ikke set minkfarven.. men jeg sys hun ligner min Tulle fuldt udsamme hvide streg ned over maven og ellers samme farve sys jeg også..

Forskellen er at minken er meget mere brunlig og har lyse øjenringe, så jeg tror din er dove.
Minken er jo sådan set en rødøjet zobel, så der vil også være en forskel i farven på underpels og dækpels, så hvis du puster ned i pelsen på en mink, så vil hver enkelt hårstrå være tofarvet. En dove vil være stort set ensfarvet grå fra rod til top.
Minken er jo sådan set en rødøjet zobel, så der vil også være en forskel i farven på underpels og dækpels, så hvis du puster ned i pelsen på en mink, så vil hver enkelt hårstrå være tofarvet. En dove vil være stort set ensfarvet grå fra rod til top.
Mvh. Pia
Jeg syntes jo bare ikke at man kan kalde hendes farve grå men hun er bestemt ikke lige så mørk som en mink så hun er helt sikkert Dove og jeg syntes heller ikke hun har nogen ringe om øjnene.
Hun har lavet unger i farverne Zobel Skimmel - Cream - Dom. spot Cinnamon og sort og gylden hvid mørkøjet som måske bære skimmel uden det kan ses og så måske en sort Tortie men er ikke helt sikker.
Ved ikke om det kan have indflydelse på hendes farve det kommer jo også an på hvad der ligger tilbage i generne og hvordan faren ser ud så det bliver vi nok ikke klogere af.
Hun har lavet unger i farverne Zobel Skimmel - Cream - Dom. spot Cinnamon og sort og gylden hvid mørkøjet som måske bære skimmel uden det kan ses og så måske en sort Tortie men er ikke helt sikker.
Ved ikke om det kan have indflydelse på hendes farve det kommer jo også an på hvad der ligger tilbage i generne og hvordan faren ser ud så det bliver vi nok ikke klogere af.

Langhåret Dominant Spot Zobel Skimmel.Odgaard skrev:Hvilken farve er faren til det kuld?
Og Normas Forældre altså den Dove huns forældre er en Hvidbåndet Cream og dens mor havde samme farve som hunnen så den var jo sikkert også dove og ungerne altså min Dove huns søskende var Hvidbåndet Zobel Cinnamon og Cream tror jeg nok og en gylden og så Min hun som du ser på billedet som jeg jo mener er Dove.

Det lyder mest logisk at hun er dove. Men hun er jo klart split for creme.
Hvis hendes unge er tortie, så kan det jo stamme både fra hende og fra hannen.
Hvis det stammer fra hende, så er hun også tortie, og så må der være en smule gult på hende et sted.
Hvis det stammer fra hannen, så er han gul i stedet for eller sammen med cremefarven. Sådan en han, har jeg haft, og det snød mig virkelig meget... Det er derfor jeg plejer at fraråde at blande creme og gult, for det bliver noget værre rod
Hvis hendes unge er tortie, så kan det jo stamme både fra hende og fra hannen.
Hvis det stammer fra hende, så er hun også tortie, og så må der være en smule gult på hende et sted.
Hvis det stammer fra hannen, så er han gul i stedet for eller sammen med cremefarven. Sådan en han, har jeg haft, og det snød mig virkelig meget... Det er derfor jeg plejer at fraråde at blande creme og gult, for det bliver noget værre rod

Mvh. Pia