Ny på siden, introduktion + spørgsmål

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Hopiw

Ny på siden, introduktion + spørgsmål

Indlæg af Hopiw » 22. okt 2007 23:16

Hej (:
Jeg er en 17 årig pige af stor københavns området.
Jeg går lige for tiden i 3.g, hvilket jeg hader mere end noget andet.
Jeg har altid været glad for dyr og har haft alt fra mus, kaniner, marsvin, hunde til fugle. Desværre har jeg også mistet en masse af den til alderdom. Jeg har lige for tiden kun mine fugle og min ældgamle meget kælende kanin tilbage og det er ærligtalt lidt trist.
Synes jeg mangler den der glæde ved at få et nyt dyr som gerne vil kæle og være aktiv og munter fordi jeg kunne lige for tiden godt bruge noget op opmuntring da jeg lider af en svær depression. Har bare brug for en lille uldtot til at holde mig glad og beskæftiget (i sær om natten da insonmia også har taget fat i mig ).

Mit valg er faldet på et hamster, fordi de er små. jeg har langt de fleste ting til dem i forvejen. Mine forældre flipper ikke vildt meget ud når det se hvad jeg har købt (eller jo de gør de, men jeg havde enlig tænkt mig at købe en rotte). De er billige (nedern grund, men jeg har sgu ikke særlig mange penge). og fordi de kun lever de der 2-3 år, nu lyder jeg måske led men jeg vil gerne ud og rejse om nogen år og der passer dyr ikke ind. Også vil jeg hellere give den et langt lykkeligt liv hos mig end om 2 år at skulle sælge den videre.

Jeg har tænkt mig at købe den lille i morgen efter skole (hvis jeg nu kommer i skole) i enten Zoo Zity eller Bonnie Dyrecenter i Rødorve centeret. Problemet er bare jeg ikke rigtig kan få den hjem på andre måder end i bus med den på skødet. Vil det være okay? jeg vil selvfølgelig købe en lille transport kasse til den så den ikke sidder i en papkasse de 15-20 minutter vi snakker om. Og regner med at putte en te hætte over transkassen så det ikke bliver for koldt., men bussen holder lige ved min dør så det ikke så langt tid jeg skal være udenfor.

Kan man gå tur med hamstere? har set en sele til dem, men er der ngoen der har prøvet det?

Over and out ^-^

Emily

Indlæg af Emily » 22. okt 2007 23:34

Den kan godt klare busturen. Men pas på med te-hætten, da der jo self skal kunne komme luft ind.
Vil du ikke heller købe en hams hos en opdrætter? Der er mange gode på sjælland.
Har du overvejet om du vil have en guld eller dværg?
Har du et bur gjort klar?
Jeg går også i 3g- det er hårdt, men op med humøret, snart overstået jo ;-)
--Emily--

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 22. okt 2007 23:39

Hejsa

Velkommen til forum, håber at du vil finde dig godt tilpas herinde. :-)

Hilsener

Stine :-)
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 22. okt 2007 23:55

Emily: Jeg kan gøre buret klar på ingen ting, har et gammel bur fra da jeg havde en mus og det er i fin hamsterstørrelse.
Jeg vil gerne have et guldhamster da de kan gå alene også helst en han da jeg har læst hunnerne kan lugte slemt når de er i brunst.
Jeg har ikke tænkt på opdrætter, men vil hellere have et "gadekryds" hvis det giver nogen mening ^.^
også også inden mine forældre kommer hjem fredag.

Havde selvfølgelig havde jeg ikke tænkt mig at kvæle det lille pus, skal nok passe godt på den.
Senest rettet af Hopiw 23. okt 2007 00:06, rettet i alt 1 gang.

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 22. okt 2007 23:58

Velkommen til forum  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. okt 2007 00:20

Og mange tak til velkomsten for resten ^^

Emily

Indlæg af Emily » 23. okt 2007 06:18

hehe.... jamen så held og lykke med at finde den lille ;-)
Og velkommen til :-D
spørg endelig altid hvis der er noget du er i tvivl om :-)
Håber du sætter billeder ind på et tidspunkt.;-)
--Emily--

Meddie

Indlæg af Meddie » 23. okt 2007 07:26

Velkommen!! :D
~ Mvh. Mette og Clean

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. okt 2007 09:18

Emily skrev:Håber du sætter billeder ind på et tidspunkt.;-)
Skal nok flashe den på et tidspunkt ^-^

Ihh så venlige folk er her inde (:

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. okt 2007 13:01

Har fået købt et langhåret orange/sort/hvidt/gråt hamster ^-^
Elsker allerede det lille pus, aka Pumpkin (:

Spot

Indlæg af Spot » 23. okt 2007 13:53

det lyder til at du har fundet en langhåret gylden  :wink:

Velkommen begge 2!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. okt 2007 13:56

Spot skrev:det lyder til at du har fundet en langhåret gylden  :wink:
Viste ikke det havde et navn. min hamsterviden er ikke så stor endnu :D
Men tak da ^^

Emily

Indlæg af Emily » 23. okt 2007 15:18

Tillykke med den lille hams :-D lyder som en gylden, det er den samme farve som i naturen:-) Hvor gammel er den? :-) var der andre farver at vælge mellem?
--Emily--

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. okt 2007 15:42

Han er omkring de 2 måneder. Ikke ældre end 2½ måned sagde den flinke dame/pige.
De havde hvis alle farver. der var hvide, sorte, kort hårede gyldne (som i kalder dem ^^) men ham her var den med mest charme. kunne ikke stå for hans lange pels og bamsedelook. + han var den der var mest nysgerrig.
Ville gerne have en der ikke lignede de andre så den eneste langhåret i butikken var det godt valg synes jeg (:

Han er fantastisk.

Vi er enige om hamsen føler sig tilpas når den bygger rede? right?

Matt

Indlæg af Matt » 23. okt 2007 17:03

Velkommen, og tilykke med hamstern :)

Besvar