Rust?
Rust?
hm :?
nogen der kan forklare hvordan rust opføre sig?
sad nemlig og snakkede med en veninde som er inde i noget rottegenetik (ved godt det ikke er det samme med hamstere) og hun nævnte at man ikke måtte parre to rust - dobbelt rust parring - er det det samme med hamstere?
Hvad ville et eventuelt resultat blive af en dobbelt rust parring?
nogen der kan forklare hvordan rust opføre sig?
sad nemlig og snakkede med en veninde som er inde i noget rottegenetik (ved godt det ikke er det samme med hamstere) og hun nævnte at man ikke måtte parre to rust - dobbelt rust parring - er det det samme med hamstere?
Hvad ville et eventuelt resultat blive af en dobbelt rust parring?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Rust er et helt almindelig recessiv gen, som godt kan parres indbyrdes. Det skrives med bb.
Læs evt. på Odgaards side, hun har en masse om genetik hos guldhamstere: www.hobbydyrene.dk
Læs evt. på Odgaards side, hun har en masse om genetik hos guldhamstere: www.hobbydyrene.dk
hm ja det stykke om rust har jeg læst
synes bare ikk der står nogen steder hvordan den "opfører" sig... ?
Pia B
ok takAnna skrev:Den opfører sig som alle andre recessive gener.burrus skrev:hm ja det stykke om rust har jeg læst
Pia B
Desuden har rust mørkere ører end cinnamon. Men jeg vil sige, at det i praksis kan være svært at se forskel på en rust og en voksen cinnamon, hvor øjnene er blevet mørke.
Også derfor jeg mener at en bbpp vil ligne en cinnamon. For cinnamon fjerner jo bare det sidste sorte pigment, som i forvejen er fjernet delvist af rust.
Også derfor jeg mener at en bbpp vil ligne en cinnamon. For cinnamon fjerner jo bare det sidste sorte pigment, som i forvejen er fjernet delvist af rust.
Mvh. Pia
creme satin:
karamel rex:
til at se forskel - karamellen er mørkere
karamel rex:
til at se forskel - karamellen er mørkere
Pia B