? hjælp ønskes.
nej teoretisk set ikke men nogle gange er generne osv altså ikke enige i vores fine teorier
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
her er lidt flere
her er mere af hende
- Vedhæftede filer
-
- Hpim2134.jpgferderikke.jpg (160.63 KiB) Vist 4767 gange
-
- Hpim2141.jpgfrederikke.jpg (148.47 KiB) Vist 4767 gange
Hvad er forskellen på en Sølvgul og en Grågul som vi blev enige om at nogle af ungerne fra mit sidste kuld var?Odgaard skrev:Jeg synes hun er for lys under maven til at være umbrous. Men måske kunne hun være sølvgul? Hun er godt nok meget gullig i farven.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
generne
der er jo forskel på sølvgrå og på grå
sølvgrå kommer jo jo SgSg-genet og det gør "alm" grå er DgDg
en sølvgul - SgSg ToTo/ToY
en grå gul - DgDg ToTo/ToY
der er jo forskel på sølvgrå og på grå
sølvgrå kommer jo jo SgSg-genet og det gør "alm" grå er DgDg
en sølvgul - SgSg ToTo/ToY
en grå gul - DgDg ToTo/ToY
Pia B
jep... DgDg ses vist ikk så ofte
men hvad benjamin så er kan jeg ikke gennemskue - har jo en søster der er Sgsg....
men hvad benjamin så er kan jeg ikke gennemskue - har jo en søster der er Sgsg....
Pia B
nå jaja.. DgDg eller dgdg... my bad! - roder rundt i det der...
Pia B
nej en "alm" grå findes i to "varianter"
lys grå - lglg
og
mørk grå - dgdg
og den lyse er så lysere end den mørke mener vist det er den lysgrå der minder om sølvgrå??? eller husker jeg forkert?
lys grå - lglg
og
mørk grå - dgdg
og den lyse er så lysere end den mørke mener vist det er den lysgrå der minder om sølvgrå??? eller husker jeg forkert?
Pia B
Der er ikke noget der hedder alm. grå. Men hvis man endelig skal bruge den betegnelse, så må det altså være den sølvgrå, da den er den mest almindelige/udbredte i DK.
Så der findes altså tre grå varianter:
Sølvgrå (Sg_) som er dominant, og forskellig af udseende i hhv EF og DF.
Mørk grå (dgdg) som er recessiv.
Letal grå (Lglg), som er dominant og letal i DF, så der findes kun EF dyr.
Jeg har endnu ikke set endelig bevis for at mørk grå og letal grå findes udbredt i DK. Men derfor kan de udemærket være her, men de er så sandsynligvis blandet sammen med sølvgrå. Det er en god mulighed for at det er derfor, at de sølvgrå "driller" i farverne nogen gange.
Så der findes altså tre grå varianter:
Sølvgrå (Sg_) som er dominant, og forskellig af udseende i hhv EF og DF.
Mørk grå (dgdg) som er recessiv.
Letal grå (Lglg), som er dominant og letal i DF, så der findes kun EF dyr.
Jeg har endnu ikke set endelig bevis for at mørk grå og letal grå findes udbredt i DK. Men derfor kan de udemærket være her, men de er så sandsynligvis blandet sammen med sølvgrå. Det er en god mulighed for at det er derfor, at de sølvgrå "driller" i farverne nogen gange.
Mvh. Pia
så kom det på plads
så fik vi også styr på de grå!
så fik vi også styr på de grå!
Pia B