Alder på min unge?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
AnnaR

Alder på min unge?

Indlæg af AnnaR » 11. mar 2008 19:10

Hej
Jeg har købt min første guldhamster i en dyrehandel og der var to kuld. Jeg fik af vide de var ca 1 måned gammel og ca. 2 måneder gamle. Jeg valgte en af de mindste i den farve jeg ville have. Jeg har nu haft ham i ca. to uger, så forestiller mig han nu ca er 2 måneder gammel. Men han vejer 60 gram og er ret stor i forhold til andre unger jeg efterfølgende har set i dyrehandlere. Så er helt i tvivl om hans alder. Har læst i en bog at voksne guldhamstere vejer mellem 80 og 160 gram.

Er der nogen der kan sige noget om vægt i forhold til alder?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. mar 2008 19:29

Altså jeg har 2 han unger tilbage fra mit sidste kuld og de er præcis 6 uger i dag og jeg har lige vejet dem den ene vejer 90 gram og den anden vejer 96 gram. :wink:
Men jeg har også haft unger der kun har vejet 40 gram ved 5 ugers alderen det er som regl de mindste unger i et kuld der er lidt bag ud i vægt men de klarer sig fint aligevel. :wink:

Din unge har nok en meget normal vægt men hvis den er 2 måneder er du nok kommet til at vælge en af de unger der har været mindst i kuldet. :)
Ud fra din hamsters vægt vil jeg sige at den er imellem 5-7 uger gammel men det er lidt svært at sige med sikkerhed. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. mar 2008 19:58

Tak, nu er jeg mere sikker.
Altså der var to kuld i dyrehandleren og jeg var der da de ankom og fik det af vide med alderen af den forige ejer(dyrehandler). Og der var kun to unger med min favorit farve, en fra hvert kuld. Derfor tog jeg den mindste, så jeg fik den yngste så den forhåbenligt ville være nemmere at gøre tam.

Låst