Hej, jeg har kun haft min guldhamster i ca tre uger. Forleden prøvede jeg at give ham et enkelt stykke toilet papir. Har læst at de putter det i reden osv. Det eneste var bare at han tog halvdelen af stykket på en gang i den ene kindpose, og så gik han. Senere ville jeg se hvad han havde gjort med det og kunne ikke finde det. Gik i panik og troede han havde spist det. Men fandt det til sidst i reden. Mine spørgsmål:
Spiser hamstere toilet/køkkenrulle papir?
Sker der noget ved dyret hvis de spiser det?
Vil han altid samle papiret op i kindposerne først?
Toilet papir
Det er det gode ved toilet papir det kan fordøjes hvis hamsteren skulle komme til at spise en lille bid men normalt vil de ikke spise det.
Hamstere samler deres mad og Redemateriale i kindposerne på den måde kan de slæbe mere ind i deres rede så det er normalt at det ryger ind i kindposerne.
Jeg vil nok anbefale at du river papiret i små stykker det gør jeg så de ikke recikerer at vikle det rundt om halsen.

Hamstere samler deres mad og Redemateriale i kindposerne på den måde kan de slæbe mere ind i deres rede så det er normalt at det ryger ind i kindposerne.

Jeg vil nok anbefale at du river papiret i små stykker det gør jeg så de ikke recikerer at vikle det rundt om halsen.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Det er meget almindeligt, at de spiser noget af toiletpapiret. Rigtig mange hamsterejere herinde fra anvender toiletpapir uden at der sker noget som helst ved det.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.