Toilet papir

Beskrivelse mangler
Låst
AnnaR

Toilet papir

Indlæg af AnnaR » 12. mar 2008 21:44

Hej, jeg har kun haft min guldhamster i ca tre uger. Forleden prøvede jeg at give ham et enkelt stykke toilet papir. Har læst at de putter det i reden osv. Det eneste var bare at han tog halvdelen af stykket på en gang i den ene kindpose, og så gik han. Senere ville jeg se hvad han havde gjort med det og kunne ikke finde det. Gik i panik og troede han havde spist det. Men fandt det til sidst i reden. Mine spørgsmål:
Spiser hamstere toilet/køkkenrulle papir?
Sker der noget ved dyret hvis de spiser det?
Vil han altid samle papiret op i kindposerne først?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. mar 2008 21:47

Det er det gode ved toilet papir det kan fordøjes hvis hamsteren skulle komme til at spise en lille bid men normalt vil de ikke spise det. :wink:
Hamstere samler deres mad og Redemateriale i kindposerne på den måde kan de slæbe mere ind i deres rede så det er normalt at det ryger ind i kindposerne. :wink:
Jeg vil nok anbefale at du river papiret i små stykker det gør jeg så de ikke recikerer at vikle det rundt om halsen. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 12. mar 2008 21:47

Det er meget almindeligt, at de spiser noget af toiletpapiret. Rigtig mange hamsterejere herinde fra anvender toiletpapir uden at der sker noget som helst ved det.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Låst