Er hun skimmel?? - NU MED BILLEDER AF UNGERNE
-
MadamMim
Er hun skimmel?? - NU MED BILLEDER AF UNGERNE
Jeg fik igår en hamster hjem, som jeg havde med til en bekendt i sin tid.
Dengang blev den vurderet til at være dom. spot sølvsort, men er ikke helt sikker på om den nu er sølvsort.
Desuden synes jeg den ser skimlet ud, hvad siger i???
Dyrhandleren sagde det var en lille fin han dengang, men igår da jeg fodrede var den vildt i brunst, så tjekkede lige selv og tjah, der var ikke meget han over hende :D så hun røg straks til han, da hun er tæt på at være et halvt år.
Dengang blev den vurderet til at være dom. spot sølvsort, men er ikke helt sikker på om den nu er sølvsort.
Desuden synes jeg den ser skimlet ud, hvad siger i???
Dyrhandleren sagde det var en lille fin han dengang, men igår da jeg fodrede var den vildt i brunst, så tjekkede lige selv og tjah, der var ikke meget han over hende :D så hun røg straks til han, da hun er tæt på at være et halvt år.
- Vedhæftede filer
-
- Genny 2.jpg (180.39 KiB) Vist 5961 gange
-
- Genny 3.jpg (186.72 KiB) Vist 5961 gange
-
- Genny 25.05.08.jpg (190.75 KiB) Vist 5961 gange
-
- Babybillede
- hamstere og amalie 010.jpg (168.45 KiB) Vist 5961 gange
Senest rettet af MadamMim 22. jun 2008 12:26, rettet i alt 1 gang.
Skimmel sætter sig kun på Creme Baserede farver så den kan ikke være skimmel.
Så nej den er ikke skimmel den er Dominant Spot enten sort eller sølvsort.
Den er kommet til at se ganske sort ud med alderen syntes jeg men måske skal sølvsort bare se sådan ud.
Så nej den er ikke skimmel den er Dominant Spot enten sort eller sølvsort.
Den er kommet til at se ganske sort ud med alderen syntes jeg men måske skal sølvsort bare se sådan ud.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
MadamMim
Benjamin: Takker for det....sys bare det var mystisk at hun er kommet til at se så skimlet ud, men det er jo åbenbart et tilfælde så.
Jeg sys ærlig talt det er ret bøvlet at hamstrene ikke "kun" harde rene farver, men også sølvnuancerne....det gør det ik ligefrem nemmere at se farverne og da slet ikke når de skifter nuance med alderen.
Jeg sys ærlig talt det er ret bøvlet at hamstrene ikke "kun" harde rene farver, men også sølvnuancerne....det gør det ik ligefrem nemmere at se farverne og da slet ikke når de skifter nuance med alderen.

-
MadamMim
Jamen, det bliver da spændende at se, hvilke unger det kommer ud af det så.. heheMadamMim skrev:Ringling: Hun er parret med Dumbo. Det gør jo så at det ikke bliver meget nemmere, da der jo også var/er stor tvivl om hvilken farve Dumbo er.
Pigen: aa Dsds (evt. SgSg) (Hvis hun ikke gemmer på mere...)
Dumbo:
DF sølvzobel: ee pp SgSg U_
DF sølvdove: aa pp SgSg
DF Sølvgrå: pp SgSg
Så tjaa... der er jo 50% af ungerne der bliver Dom. spot
Farvemuligheder, hvad jeg kan gætte mig frem til, er ikke såå god endnu:
Hvis Dumbo er DF sølvzobel: Gyldne, gylden umbrous, EF og evt. DF Sølvgrå, alle split sort, cinnamon og creme
Hvis Dumbo er DF sølvdove: Sorte, evt. sølvsorte, alle split cinnamon
Hvis Dumbo er DF sølvgrå: EF og evt. DF sølvgrå, alle split sort og cinnamon.
Folk må meget gerne rette hvis jeg har overset noget :D
-
MadamMim
-
MadamMim
Så har hun fået unger og de er efterhånden så gamle at man kan se farverne.
Der er 6 unger i farverne:
2 sorte
1 cinnamon
1 creme
1 hvid
1 lys dove/sølvdove
Bliver det ud fra dette nemmere eller sværere at farvebetegne forældrene.
Undrer mig desuden over hvorfor alle unger er blevet ensfarvede når mor er "plettet", er det et tilfælde??
Kan sætte billeder ind når batteriet er ladet op :?
Der er 6 unger i farverne:
2 sorte
1 cinnamon
1 creme
1 hvid
1 lys dove/sølvdove
Bliver det ud fra dette nemmere eller sværere at farvebetegne forældrene.
Undrer mig desuden over hvorfor alle unger er blevet ensfarvede når mor er "plettet", er det et tilfælde??
Kan sætte billeder ind når batteriet er ladet op :?
-
MadamMim
-
MadamMim