ris?
ris?
Jeg planlægger at lave min egen foderblanding.
Jeg har planer om noget med hvede, havre, majs, fuglefrø (undulatblanding), og solsikker og nødder i lidt mindre mængde.
Men kan jeg f.eks. putte ris-korn i?
Er det lige så godt som andet korn eller vil det suge for meget væske (det skulle det jo eftersigende gøre hos fugel)?
Jeg har planer om noget med hvede, havre, majs, fuglefrø (undulatblanding), og solsikker og nødder i lidt mindre mængde.
Men kan jeg f.eks. putte ris-korn i?
Er det lige så godt som andet korn eller vil det suge for meget væske (det skulle det jo eftersigende gøre hos fugel)?
-
jeg har kun EN ting i mod de drops - de er fulde af sukker!HamsterMiaah skrev:Ved ikke rigtig noget om risfoder og andet tilsætningsfodder, min får bare Harry Hamster.. men godt råd til hamstergodbidder! Drops! Min hamster EELSKER DEM
de kan fås i to varianter; yougurt og honning (min får med honning) ... det var bare hvis du nu ikke havde hørt om drops
ikke kulhydrat som f.eks. tørrede bananer er fulde af - men SUKKER! noget af det sværeste kemiske at omsætte... :?
så hellere tørrede bananer, rosine og nødder som godbider - det er kulhydrater de er fulde af
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
jeps jeps - det animalske tænkte jeg ved siden af (katte- eller hundefoder og melorme)Wampi skrev:husk også at tilsætte noget animalsk proteinsåsom f.eks. noget tørret kød fra hunde/kattefoder eller sådan
ved ikke helt med ris tror ikke rigtig der er noget nyttigt i ris for dem? det er måske bare mig?
Jeg mener, at man kan købe johannesbrød over nettet hos dyrenes no 1 (http://www.dyrenesno1.dk/)
Men ærteflager skal man nok i en specialbutik for at få fat i.. Jeg har endnu ikke kunnet opstøve dem, men mine får en blanding (færdigkøbt) hvor de er i, som jeg så selv blander sammen med alt mulit andet, har pt. gang i 3-4 forsk hamsterblandinger og parakit blanding, som jeg har blandet sammen :lol: så det er ved at være lidt uoverskueligt!
Men ærteflager skal man nok i en specialbutik for at få fat i.. Jeg har endnu ikke kunnet opstøve dem, men mine får en blanding (færdigkøbt) hvor de er i, som jeg så selv blander sammen med alt mulit andet, har pt. gang i 3-4 forsk hamsterblandinger og parakit blanding, som jeg har blandet sammen :lol: så det er ved at være lidt uoverskueligt!
Det kan man - det er dér jeg køber alt mit foder til hamsterne og kaninerne - jeg er jo så heldig at bo kun 20 km. derfra :DRingling skrev:Jeg mener, at man kan købe johannesbrød over nettet hos dyrenes no 1 (http://www.dyrenesno1.dk/)
Mange hilsner fra Jeanne.