Hvilke farver er disse unger??

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
MadamMim

Hvilke farver er disse unger??

Indlæg af MadamMim » 2. jun 2008 21:22

Jeg har jo mit fine kuld efter Ninette (hb. silverdove tortie satin) og min nu afdøde cinnamon han.

En del af ungerne kan jeg godt klassificere i farver, men der er nogle som er mig noget mystiske, men er jo også relativt ny indenfor avlen.

Så kom med nogle bud.

Det skal lige siges at ingen af ungerne fra de øverste billeder har samme farve som pigen jeg spørger til forneden.
Vedhæftede filer
HPIM5595.JPG
Det er den lille hb. pige i midten som volder mig farve-kvaler.
Den øverste er satin.
HPIM5595.JPG (206.87 KiB) Vist 1784 gange
HPIM5590.JPG
Det er pigen som nummer 2 fra venstre. (samme som på næste billede)
HPIM5590.JPG (218.69 KiB) Vist 1784 gange
HPIM5586.JPG
Jeg troede i starten at alle disse unger var hvide, men nu hvor de bliver ældre får de pludselig andre nuancer. Hvis man kigger godt efter er der 2 hb??? og 1 som virker lys grå i forhold til de andre.
HPIM5586.JPG (220.41 KiB) Vist 1784 gange
HPIM5581.JPG
Jeg troede i starten at alle disse unger var hvide, men nu hvor de bliver ældre får de pludselig andre nuancer. Hvis man kigger godt efter er der 2 hb??? og 1 som virker lys grå i forhold til de andre.
HPIM5581.JPG (219.02 KiB) Vist 1784 gange

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 2. jun 2008 21:30

Den lille pige i midten på det nederste billed er Hvidbåndet Mink dem på det øverste billed er Hvidbåndet Silverdove og nogle af dem er nok Rødøjet Sølvgrå. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

MadamMim

Indlæg af MadamMim » 3. jun 2008 06:51

Takker Benjamin.
Kan jeg på nogen måde se forskel på om de er silverdove el. sølvgrå??

burrus

Indlæg af burrus » 3. jun 2008 06:58

MadamMim skrev:Takker Benjamin.
Kan jeg på nogen måde se forskel på om de er silverdove el. sølvgrå??
silverdove er en non-agouti variant og er totalt ensfarvet/ ingen farvevariationer i pelsen

sølvgrå er en agouti variant og har derfor mørkere kindtegninger og hovedkalot (lige bag kraniet) og nogle gange lyse hofte pletter. Deres hårstrå er også "tipped" - de har lidt mørkere hårspidser :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst